AngelaCanada.reismee.nl

Terugkeer in Banff, dinsdag 16 oktober

Vandaag weer in Banff. Heb ik het gemist?? Hmmm ik dacht van wel maar nu ik hier ben weet ik het niet zo zeker. Ben eerst bij mijn oude werkgever langs gegaan. Het was wel leuk om iedereen te zien maar kan niet zeggen dat ik ze gemist heb. Helaas had ze geen baan voor me in het verschiet, want vanaf nu en tot en met november zou het waanzinnig rustig worden. Heb de volgende 4 dagen in het Job Resource Centre doorgebracht. Er is niet veel werk en voor mijn gevoel is iedereen tegelijkertijd in Banff aangekomen. Op een gegeven moment werd bij Evelyn's (soort starbuccks) 50 CV's per dag ingeleverd en er waren maar 1 of 2 posities.

Even vooruitspoelen. Ongeveer 8 sollicitatiebrieven in het Engels plus nog eens 8 uitgedeeld bij winkels met 'help wanted'in het raam en ook nog eens ongeveer 20 via de mail verstuurd later.......

Heb uiteindelijk maar 2,5 week zonder baan gezeten, maar ik werd gillend gek zoals sommige van mijn vrienden wel gemerkt zullen hebben:D. Ik kon er echt niet meer tegen!!!! Het is zo frustrerend als je niet werkt, geen vrienden hebt/ kunt maken (in het hostel is 80% Frans en een heleboel zijn gewoon rare snuiters), je Banff eigenlijk wel gezien hebt en je van je creditcard moet leven.

Had op 1 en 2 november 2 sollicitatiegesprekken. 1 was als verkoper van skitickets bij Norquay, (ik wacht nog steeds op antwoord) en de ander was bij een schoonmaakbaan wat begon als parttime maar dat kon in de toekomst nog wel meer worden.

Gelukkig kon ik bij de schoonmaakbaan 3 dagen later op maandag aan de slag. Wat vind ik van het werk??? Op dag 2 vroeg iemand me in het hostel dit, mijn antwoord; ' i hate it, i hate it with a passion.' Ze moesten daar behoorlijk om lachen. Op dag 1 heb ik zo'n 10 toiletten en 8 badkamers schoongemaakt en op dag 2, 8 toiletten en 7 badkamers. Je kan zelf wel nagaan hoe leuk.

Dit schoonmaakbedrijf is meer gericht op het schoonmaken van alledaagse huizen ipv kantoren en bedrijfspanden wat in Nederland veel normaler is. 's Middags maken we het Banff Centre schoon wat een commercieel pand is en dat vind ik niet erg, misschien dat het helpt dat er een waanzinnig hunk rondloopt wat zelfs Brad Pitt doet verbleken:D, maar dat terzijde hahaha.

Het helpt ook niet dat de 2 dames die me inwerken allebei perfectionisten zijn. Als er ook maar 1 druppel of stofdeeltje op de spiegel zit dan hoor ik ze alweer 'Angela, could you come over.' De manier van schoonmaken is zo onzinnig. Eerst moet ik de douche doen, dan de toilet en dan pas de wasbak, omdat we water uit de wasbak gebruiken (ook al hebben we emmertjes). Zou jij dat willen? Zou jij op die manier schoonmaken?? Ik weet zeker dat de wc bacteriën ook op de wasbak terecht komt en zij willen mij dan vertellen hoe ik moet schoonmaken. Ow please.

Allas, Heb alweer een ander interview gehad en daar hoop ik nog wat terug van te horen en dan neem ik meteen ontslag:D. Voor de rest blijf ik gewoon zoeken naar beter en leuker werk:D.

Groetjes Angela

Reacties

Reacties

Karen

Misschien is die manier van schoonmaken een soort wraak op de mensen waarvoor ze het doen ;-)
Maar dat helpt niet mee, idd. Succes met het vinden van een andere baan.

Liefs Karen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active