AngelaCanada.reismee.nl

Winnipeg, zaterdag 6 oktober en Churchill

Winnipeg, zaterdag 6 oktober

Vandaag heb ik als een kip zonder kop rondgerend. Ik had een nieuwe winterjas, muts en zonnebril nodig. Dit laatste omdat ik minstens één keer per jaar mijn zonnebril ergens vergeet.

Uiteindelijk heb ik een mooie paarse north face jas gekocht van 280 dollar en een muts van 25 dollar. Het irritanste aan Canada is dat bij de kassa de btw erbij op word geteld. En ja hoor moest ongeveer 335 dollar betalen.

Churchill, zondag 7 oktober

We gingen met 4 meiden richting Churchill. 2 Australische meiden die er gingen werken en 1 Hollandse meid. De 2 manieren om in Churchill te komen is met de trein of met het vliegtuig. Vliegen is megaduur en een retourtje met de trein kost ongeveer 390 dollar. De stoelen zijn erg ruim opgezet en je kunt de leuning achterover klappen en voor je voeten is er een uitklapbaar rekje. Was blij dat er niemand naast me zat, want ik had genoeg junkfood mee om de stoel naast me te vullen. Om 12.05 vertrokken we en na ongeveer 4 uur kon ik er al niet meer tegen:D. Kon me niet ontspannen en mijn hersenen bleven in hyperdrive. Tja, kon nergens heen dus dikke vette pech, ik moest er maar aan wennen.

Churchill, maandag 8 oktober

De hele dag op de trein! Wat ze ons niet hadden verteld was dat we 's middags in Thompson rond 13.00 een tussenstop van 4,5 uur hadden. Vandaag is een nationale feestdag in Canada, dus heel veel was dicht, behalve natuurlijk; Wal-Mart!!! Zoë, zo heet de Hollandse meid, en ik hebben voor 's avonds alvast een toetje ingeslagen. Er was niet veel te doen, dus we waren ook zo weer bij de trein. 's Avonds zijn we uit eten geweest in de trein:D. Ik had perogies besteld. Dit is een soort van ravioli wat gevuld was met aardappelpuree en kaas. Heerlijk! Als toetje een heerlijke kwarktaart. Het is verbazend hoe snel deze dag om ging.

Liefs Angela

Reacties

Reacties

mama-beer

Oh Ietiepietie,

Kip zonder kop, junkfood, Walmart, geen wonder dat het geld erdoor vliegt!!! Maar het allerbelangrijkste is dat je GENIET!

Love ya, mama-beer.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active