AngelaCanada.reismee.nl

Niagara Falls, donderdag 27 september

Vandaag met een andere tourbus naar de Niagara Falls. Om 08.00 vertrokken en gelijk door gereden naar de falls. De eerste stop was voorbij de waterval zodat je de achterkant op de foto kon zetten. Er kwam zoveel 'mist' van de waterval dat, ook al scheen de zon volop, het leek alsof het regende.

Als mensen het over de Niagara Falls hebben dan bedoelen ze eigenlijk 3 watervallen; Horseshoe Falls, American Falls en de Bridal Veil Falls.

Het bijzondere is dat de watervallen in het stadscentrum zijn. Aan de ene kant heb je Amerika en aan de andere kant heb je Canada. Voor het beste uitzicht moet je in Canada zijn. Als je genoeg tijd hebt dan zou je ook even naar Amerika kunnen gaan om het van die kant te bekijken en een extra stempel in je paspoort krijgen.

De 2de stop was in het centrum wat op 3 minuten lopen is van de watervallen. We hadden daar 2 uur en 45 minuten de tijd om foto's te nemen en te lunchen. Voor mij was het te lang maar je kon op een piepklein bootje richting de waterval gaan zodat je de watervallen vanaf een lagere punt op de foto kon zetten. Nadeel was dat je zeiknat werd. Ik had besloten dit niet te doen, want het uitzicht was al goed genoeg van bovenkant. Heb nog een bezoek gebracht aan Hershey's chocolade winkel. Dit is een heel populaire merk in Amerika.

10 minuten gebruikt om de watervallen op de foto te zetten en toen op naar het hotel om met mama te bellen. Vond dat een grotere prioriteit.

Na de lunch op naar een souvernierswinkel en Whirlpool Rapids. Hier ontmoeten 2 stroomversnellingen water zich en omdat ze allebei een andere kant op gaan ontstaat er een soort van wervelachtig iets.

Het stadje Niagara on the Lake was de volgende stop. Dit leek echt op een nepstad. Het stadje was zo picture perfect dat het leek op Mary Poppins land. Zat ook elke straat in te kijken om te zien waar het echte leven zich nou afspeelde.

Heb daar een ijsje gehad zoals ze dat vroeger maakten. Wat een genot! Dit is echt het lekkerste ijs dat ik ooit heb gehad; 2 bolletjes waarvan 1 coconut caramel crunch en 1 moose (bestaat altijd uit vanille, met chocolade swirl en met pindakaas gevulde chocolaatjes ).

De laatste stop was een wijnproeverij waarvan Dan Akroyd (filmster) voor 51% aandeelhouder is. Moet zeggen dat dit de eerste keer is dat ik wijn lekker vond. We kregen ook 2 verschillende icewine's. Icewine word gemaakt van druiven die bevroren zijn. Je hebt veel, veel, veel meer druiven nodig om icewine te maken dan gewone wijn. Suikergehalte is 20% en dit kan wel kloppen aangezien ik nog steeds het glazuur van mijn tanden aan het zoeken ben. Hahahahahahahaha Mijn tanden deden er gewoon pijn van.

Toen op naar Toronto!!! Jippie!!!

Liefs Angela

Karen

Hmmm... waarschijnlijk is de hoeveelheid suiker ook juist de reden dat je deze wijn lekker vond ;-)

Ben jij nog naar de Amerikaanse kant gegaan? Het uitzicht is daar inderdaad een heel stuk minder.

Liefs Karen

Miranda

IJS en Wijn klinkt als genieten :)