AngelaCanada.reismee.nl

Quebec, 17 en 18 september

Quebec dinsdag 17 september

Vanochtend waren we nog in Tadoussac en had ik alweer (ja kun je het voorstellen) een walvis excursie. Dit is mijn 5de walvisexcursie in 6 maanden tijd. Dit keer gingen we in vol ornaat, op een heel kleine rubberbootje de zee op. Het water was kalm en de zon scheen volop. De reling van het bootje was op een halve meter afstand dus kotsen kon altijd:D. Het duurde giga lang voordat we de eerste walvissen zagen en het waren normale grijze walvissen. Normaal hebben ze hier meerdere soorten, maar deze waren alweer vertrokken. Het voordeel van zo'n klein bootje is dat je dichter bij de walvissen kunt komen. Nog 5 seconden naar beluga whales kunnen kijken, ze waren heel snel weer onder water. Deze Beluga's vallen wel op want ze zijn spierwit. Heb net een wit lijntje aan de horizon op de foto kunnen zetten.

Onderweg naar Quebec zijn we gestopt bij een kerk genaamd Sainte-Anne-de-Beaupré. Deze kerk staat bekend om zijn 'miracles'. Bijvoorbeeld één van de bouwers liep met krukken maar toen de kerk af was kon hij weer gewoon lopen. Heb ik nog om een 'miracle' gebeden? Euh het leek me een beetje 'silly' om te vragen naar Romeo op het witte paard. Voor hetzelfde geld zou ik een gay Romeo op een ezel krijgen. Je weet maar nooit hahahahahhahha.

Quebec is een kleine stad en het heeft een oud centrum. Sowieso steden met heel veel geschiedenis en originele gebouwen bevallen mij altijd goed. We hebben om 18.00 nog een stadswandeling gemaakt. Het is echt zo'n schattige stad, mijn favoriete nummer één. En ook al is het niet in Frankrijk, het voelt zeer Frans aan. Quebec is overigens Franstalig.

Quebec woensdag 18 september

Vandaag kon ik doen en laten ik wou want we zouden morgen pas vertrekken. Had een planning in mijn hoofd gemaakt, wat gelijk verkeerd ging. Ik wou namelijk naar het Museeú a la Civilisation. Met gepast enthousiasme ging ik op pad. Na een uur gewandeld te hebben kwam ik er achter dat ik finaal de verkeerde kant op ging. Dan maar eerst naar de citadel.

Dit is een fort gebouwd door de Britten en is het grootste fort in Noord Amerika. Het is een unieke militair gebied met 300 jaar geschiedenis. Het is nu nog steeds een actieve militaire basis met het Royal 22e Regiment. Dit is ook één van de oudste onderdelen van het leger en is de belangrijkste. Het heeft te maken met een slagveld dat legendarisch is. Je weet wel; met te weinig man, en kogels toch een gebied uit de handen van de vijand weten te houden. Hun slogan is 'Je me souviens', en dat betekent 'ik herinner'. Of zoiets.:D.

Hierna heb ik getracht poutine te eten. Dit is een typisch Canadees gerecht. Men neemt het volgende; patat, strooi daar vers geraspte kaas over en giet daar jus over zodat het één soggy bende word. Ziehier: POUTINE!. Niet te vreten, dus succes:D.

Ik wou graag naar het museeú a la civilisation omdat daar een tentoonstelling was over de samoerai. Het is een compleet ander land, maar wou het altijd al een keer zien en het scheelt me een trip naar Japan. Bij de ingang stond er een groot bord van een camera met daar doorheen een rood kruis. Verboden om foto's te maken. HahaaaAAahhaa dikke l*l, 3 bier! Voor 14 dollar entree maak ik foto's hahahahahhahhah. Ik kan ze uploaden als er interesse naar is:D.

In de andere zaal hadden ze een tentoonstelling over het ontstaan en geschiedenis van de radio, ahum zeer interessant. Ook hadden ze het over de geschiedenis van Quebec en Canada, alweer super interessant ahum. Bijna elk museum in Canada gaat over het ontstaan van Canada. En elke tour die je doet gaat over het ontstaan van Canada. Kortom iets te veel van het goede:D.

Voor Joyce: 's avonds heb ik de 'I love it' koffie variant van Tim Hortens geprobeerd. Erg lekker:D.

Heel veel liefs vanuit Canada, Angelaaatje

Reacties

Reacties

Joyce Kars

wrijf het maar in ;-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active