AngelaCanada.reismee.nl

Montreal 15 september en Tadoussac 16 september

Montreal, zaterdag 15 september

Om 10.00 kregen we een wandeling van onze chauffeur/ gids. In 1,5 uur liet hij het financiële district van Montreal, Chinatown, Old Montreal, Notre Dame en de haven zien. Hij wees ook van alles aan; daar heb je het shoppings centrum en als je daar omhoog loopt dan heb je een mooi uitzicht over de stad; kortom dat soort informatie.

Het gedeelte wat ze Chinatown noemen vind je in elke stad terug en grof gezegd brengt zo'n wijk een hele stad een paar punten naar beneden. Er hangen kippen in de ramen, het stinkt, alles is smoezelig of oud etc. Er hangt gewoon geen fijne sfeer. Heb je er één gezien dan heb je ze allemaal wel gezien:D.

Old Montreal was heel leuk, want ik vind oude gebouwen geweldig. In de haven lagen allerlei tall-ships die je kon bekijken. En Notre Dame is natuurlijk een kerk en deze heb je ook in Quebec city en vast nog in meerdere Franse steden.

Na de tour ben ik naar het hostel terug gegaan en ik was zo moe. Had namelijk nog steeds verhoging en de verkoudheid werd alleen maar erger. Heb uitgebreid geluncht en in mijn dagboek geschreven.

Omdat ik een nieuwe camera had moest ik natuurlijk ook een nieuwe cameratas hebben. Shoppen in Montreal was nogal een uitdaging. Ben alweer verdwaald geraakt in het hele grote overdekte winkelcentrum. Vind het fascinerend en heb er zo 3 uur aan tijd gedood.

Nog over het universiteitenterrein gelopen; Mcgill's. Dit was een verzameling van niet bij elkaar passende oudere gebouwen.

's Avonds om 21.00 hadden ze in de haven nog een vuurwerkshow. Ben daar heen gelopen en heb mijn nieuwe camera uit kunnen proberen. De show was zo'n 10 a 15 minuten. Toen deze voorbij was liep ik weer terug van de haven en zag ik de Moose groep nog. Dit blijkt weer zo'n; 'wij willen alles samen doen' groep. Vanmiddag wouden ze ook dat ik mee ging met hun. Ik had echt zoiets van ; vergeet het maar:D. We zijn niet aan de heup verbonden en ik verkeer liever in mijn eigen gezelschap. Toen ik ze dan ook na de vuurwerkshow gezamenlijk zag lopen ben ik er in marine tempo met een grote boog omheen gebanjerd.:D hahahahahahah Evil Kenievel.

Tadoussac, zondag 16 september

Eerste stop voor vandaag; een bagelshop. Yummie! 2 de stop was een waterval genaamd: Montmorency falls. Deze waterval is nog hoger dan de Niagara Falls. Ja hoor, het was mooi, groot en indrukwekkend. Hoefde er ook niet ver voor te lopen:D.

Het dorp Tadoussac kun je alleen via de ferry bereiken en daar hebben we een uur in de file gestaan. Hebben al wel onze eerste walvis voor deze reis gespot:D. Laat de Whale watching trip maar zitten!

Heb 10 dollar voor het avondeten betaald. Moet natuurlijk wel af en toe met de groep uit eten, een beetje group bonding is nooit verkeerd, maar alleen wanneer het mij uitkomt:D. Het hostel kookte dus dan is het altijd een verassing wat je krijgt. De groep kreeg; zeer witte met rijst gevulde kippensoep, beetje aardappelpuree met een stuk varken en een itti-petite kruimeltaartje. Dat laatste was het formaat voor een dwerg! Hahaahahahha

Mijn menu was; een salade, een omelet gevuld met groenten en een petite kruimeltaartje. Het gebeurd niet vaak maar dit was één van de keren dat de vleeseters jaloers waren op de vegetariër:d. hahahhahah

Voor de gezelligheid heb ik tot 22.45 bij de groep gezeten. Als er geen bier vloeit weten sommige mensen niks te zeggen. Ook zaten we een hele, hele poos bij elkaar zonder dat iemand wist wat tegen de ander te zeggen. Hmmmm zat er met verbazing bij en had echt zoiets: ‘Momenteel weet ik 101 dingen te doen', kortom ben eigenlijk nog druk. Dit 'Group bonding' hoeft van mij niet te vaak haahaahhaha. Het zijn wel leuke mensen hoor, maar ik vind mezelf leuker gezelschap hahahahhahahaha EGO!!!!!!!!!!! And you know it!!!!!

Liefs angela

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active