AngelaCanada.reismee.nl

Onderweg naar Toronto, 11, 13 en 14 september

Toronto, dinsdag 11 september

Waar ik al bang voor was gebeurde. Als je reallity tv kijkt mbt vliegvelden in Amerika dan is er regelmatig een vlucht overboekt. Ik weet dat ze in Amerika er op gokken dat een percentage van de mensen annuleert, te laat komt of gewoon niet op komt dagen. Wanneer dit alles niet gebeurd, raakt een vlucht overboekt. Mijn vlucht was dus overboekt, met maar liefst 5 mensen. Het grappige is dat ze er pas achter komen wanneer iedereen bij de gate zitte wachten. Er werd dus omgeroepen dat de vlucht overboekt was en of mensen hun stoel wouden afstaan. Wat ik dus niet heb meegekregen (vanwege het lawaai) is dat wanneer mensen een latere vlucht of de volgende dag gingen, er 900 dollar van Air Canada ( ik neem aan dat dit alleen te besteden is bij Air Canada) en een gratis hotelovernachting met diner tegenover stond. Hmmm misschien als ik dit had geweten had ik het toch wel gedaan:D. Maar ik had een stop-over en wou liever geen risico's nemen.

Om6.00 's ochtends landde ik en de vluchten waren helaas kort; twee keer 4 uur. Dit betekende dat ik maar 3,5 uur kon slapen op dinsdagavond. Je kan namelijk rond 13.00 pas inchecken in het hostel. Heb 's ochtends mama maar gebeld en lopen internetten. Het hostel heeft een shuttle van de luchthaven. Zeer gemakkelijk,maar kost 25 dollar. Veel te duur. Ben met de plaatselijke bus en metro gegaan, wat me maar 3 dollar heeft gekost. De reistijd was ook niet gek veel langer met 1 uur en 45 minuten. Had toch niks anders te doen:D.

Toronto, donderdag 13 september

Vind Toronto nu al een schijtstad met als topper het schijthostel. Denk dat het nog schoner is wanneer je op een parkbankje gaat slapen. Kan niet wachten om de grote stad te verlaten. Het heeft ook 6 miljoen inwoners. Heb een beetje door de stad geslenterd en heb reviews over camera's op internet gelezen. That's it.

Toronto, vrijdag 14 september

Nog steeds in de schijtstad. Omdat mijn camera 3 keer optische zoom en 1,8 keer digital zoom heeft, heb ik dus aan een medereiziger in Alaska gevraagd of ze me wat close-ups van dieren kon toesturen.

Ben het gebedel om foto's van andere mensen zat en heb besloten om een big ass camera te kopen. De canon vond ik niks, want ik snapte niks van het menu.Na het lezen van vele reviews viel mijn keus op de Panasonic DMC FZ150. Deze was in deze stad moeilijk te vinden en toen ik deze had gevonden hadden ze alleen nog maar een demoversie (waar iedereen aan heeft gezeten). Ik kon 25 dollar korting krijgen, wat voor mij veel te weinig is om het demo aspect te compenseren. Ben uiteindelijk geëindigd met een Sony HX200V met maar liefst 30 x optische zoom en nog eens 30 x digital zoom! Met deze kan ik ook nog panoramisch foto's maken. Hiermee kun je foto's van 180 graden maken. Perfect! Ben vele euro's lichter, want ik had geen geld en ben mastercard erg dankbaar hahahahahahahahh.

Veel liefs Angela

Reacties

Reacties

Karen

He Angela,

Ik ben ook in Toronto geweest en toen in de Toronto tower geweest. Dat was erg leuk. Daarnaast zit een Hardrock cafe met ramen die uitkijken op het honkbalstadion. Er was toen een wedstrijd, dus had me wel vermaakt. Maar ik weet niet meer hoeveel het gekost had, wellicht wat teveel nu je blut bent ;-)

Liefs Karen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active