AngelaCanada.reismee.nl

Denali 8 sept., Anchorage 9 en 10 september

Denali 8 september

Om 12.25 zou de trein vanuit Denali naar Anchorage gaan. 's Ochtends om 9.00 door mijn hostel afgezet bij het station. En om de tijd te doden ben ik naar het visitorscentrum gegaan en heb ik een presentatie bijgewoond over moose.

Het gewei van een Moose valt elk jaar van hun hoofd en hoe groter het gewei hoe ouder het mannetje is. En visa versa.

Wederom zat er niemand naast me in de trein; jippie. Vlak na vertrek van de trein zagen we een Moose met jonkie vanuit het water op de kade klimmen. De trein was te snel om er een foto van te maken; WHY! De rit was wederom heel mooi en heb eindelijk Mount Mckinley op de foto weten te zetten. Beide dagen was het weer te slecht om de berg in zijn geheel op de foto te zetten en het maakt onderdeel van de big five. De big five zijn; wolf, kariboe, beer, Mount Mckinley en Moose. Op de wolf na heb ik alles gezien.

Mount Mckinley is zo groot dat het met 20.320 ft de hoogste berg in Alaska is of zelfs in Amerika. Één van de twee:D Wanneer je in Anchorage bent dan kun je met mooi weer deze berg nog steeds zien.

De rit was 8 uur en ik kwam om 20.00 's avonds aan. Heb nog zielig lopen doen bij een portier van het treinperron, zodoende kreeg ik een lift van een hotelshuttle naar het busstation en vanuit daar heb ik de laatste bus naar het hostel weten te pakken. Kosten; nog geen 2 dollar! Zonder de lift zou ik niet op tijd bij het station zijn geweest en had ik wederom voor minstens 15 dollar een taxi kunnen nemen. Af en toe gooi ik mijn vrouwelijke charme nog in de strijd.:D

Anchorage, zondag 9 september

Het zonnetje scheen stralend en ben met de bus naar het centrum van Anchorage gegaan. Mijn plan was flattop mountain te beklimmen of met de fiets het coastel trail af. Het werd het beklimmen van de berg, omdat er vandaag genoeg animo voor was om het te doen en voor de dag erna wist je het niet. Ze noemen dit een gemakkelijke wandeling, één uur omhoog en één uur naar beneden. Het was behoorlijk stijl en als er traptreden waren dan waren het er heel veel. Ben tot 2/3 van de top gegaan en was kapot. Vond het hoog zat dus ik heb een half uur van het uitzicht genoten en met een medereiziger gekletst en toen ben ik weer naar beneden gegaan.

Ook deze dag kon ik Mount Mckinley zien. Het schijnt dat maar 30% van de mensen die naar Denali gaan deze berg in zijn geheel zien en de rest ziet de berg of niet of maar gedeeltelijk, maar nooit de piek. Mijn reisgenoot nodigde me nog uit voor diner op zijn kosten, daar ben ik niet op in gegaan. Het was een hele vriendelijke oude man, maar je weet maar nooit. Toevallig wou het lot dat de bussen om 18.00 stopten met reizen dus ik had sowieso geen mogelijkheid om nog terug te kunnen naar het hostel. Het mocht niet zo wezen.

Ben ook nog over de plaatselijke markt geweest, en heb een aantal foto's van het centrum genomen.

In ongeveer 1960 was er een hele grote aardbeving in Anchorage van 9,3 op de schaal van richter. Ik heb daar foto's van gezien en allerlei informatie over gelezen. Voor de rest was deze dag eigenlijk snel ten einde.

Anchorage, maandag 10 september

Wou vandaag even naar Wal-Mart, even naar Fred Meyer voor gezond eten en even naar de kapper. (By the way, mijn haar is weer kort) Dit alles wou ik met de plaatselijke bus doen. Hoe lang heb ik erover gedaan; 5 uur. Ben met de bus van 9.00 vertrokken en om 14.00 was ik in het hostel. Het zou nog later zijn geweest als de laatste bus niet 10 minuten te laat was geweest, mijn geluk. Om 15.00 moest ik inchecken voor mijn vlucht en dat lukte ook niet en was het allemaal zo schijtzat, dat ik het huren van een fiets maar heb overgeslagen en ben gewoon gaan internetten. Heb nog wel om een meer met allerlei floatplanes gewandeld. Volgens het hostel een makkelijke wandeling van 45 minuten. Mijn tijd; 2 uur!! Kwam zelfs te voet langs het vliegveld en dat is toch wel ernstig. Hahahahahahahh

Veel liefs Angela

Reacties

Reacties

mamsie

Schatje, wat is het toch heerlijk om jou verhelderende kijk op dingen te lezen! Als je nou een parachute had gehad dan had je boven het hostel eruit kunnen springen, scheelde je in ieder geval een lange wandeling :D... Je gaat natuurlijk uit je dak bij al dat moois wat je ziet, besef je eigenlijk wel dat je een heerlijk leventje leidt? Hoe groot is die snoep winkel eigenlijk waar je gewerkt hebt? Ik dacht dat het een niet al te grote winkel was, maar als ik die foto bekijk van jou dan kan Kloontje het reuzen kind er ook makkelijk werken ;-)!

Nou, geniet van je roadtrip en probeer je niet te ergeren aan kleine dingetjes...

Take care & love ya, mama- beer

Karen

Hoi Angela,

Ik had de snoepwinkel ook wat kleiner voorgesteld.
Maar wat voor een vlucht had je dan die je gemist had?

Veel plezier nog.

Liefs Karen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active