AngelaCanada.reismee.nl

Vertrek Fairbanks richting Denali

Vertrek Fairbanks richting Denali

Was zo blij dat ik dit hostel kon verlaten. Dit oude vrouwtje die dit hostel runt wil het maximale uit haar gasten halen. We hebben 2 douches en 1 kleine keuken met 1 gasfornuis voor zo'n 24 man. Deze ochtend moest 6 a 7 man de Denali Star trein halen. Je kon wel raden dat ik moest haasten omdat de douche bezet was. Voor degenen die de film Men in Black heeft gezien kan zich vast wel dat pratende hondje herinneren; aka een 'pug' in het engels. Ik ben een hondenliefhebber maar hier kon ik dus niks mee. Heb uiteindelijk wel één van de honden achter de oren gekriebeld. Vond mezelf wel erg gemeen, maar wat een lelijke beesten hahahahaha.

De trein vertrok om 8.15 en er zat gelukkig niemand naast me. De kleuren van de bomen zijn momenteel gewoon sensationeel. Heb er te veel foto's van gemaakt:D. Onderweg waren er enkele dingen te zijn zoals bruggen, een luchtmachtbasis en tunnels. Eén van de laatste plekken waar we langs kwamen was Healy. Als iemand de film of het boek 'In to the Wild' heeft gezien dan weet je het wel als ik het over de 'bus' heb. Het hele verhaal speelt zich in deze omgeving af en de bus bevind zich wanneer je in Denali Park bent aan de andere kant van de Talkneeta rivier en 1 vallei naar het noorden. Als je tijd over had dan zou je daar gewoon naar toe kunnen hiken. Op zich had ik dit wel willen zien, maar ik kwam er te laat achter dat het hier was. Om 12.25 was ik al in Denali National Park. Heb mijn bagage gedumpt en omdat mijn hostel pas me om 17.30 op kwam halen ben ik met een gratis bus naar een gratis dogsledshow gegaan. Vandaag kwam ik erachter dat wanneer het regent je echt geen honden wilt aaien:D. hahahhahahahahaha Deze honden zijn anders dan waar ik in Canmore naar toe ben gegaan. De honden in Canmore zijn voor snelheid en deze in Denali zijn echte werkhonden en dus ook groter. In de winter bevoorraden ze inderdaad bepaalde posten in het park, maar ook bij incidenten waar elektronisch apparatuur bij -40 C het begeeft, worden ze op pad gestuurd. Als het zo koud is en ze slapen buiten dan doen ze hun staart over hun neus zodat ze niet afkoelen. Eén hond vond ik zo mooi. Deze had blauwe ogen met bruine vlekken. Heb er een foto van gemaakt dus zal deze uploaden. Dit keer kreeg ik allerlei informatie, want ze willen dat je iets leert in dit park, en demonstreerde ze dogsleding met een ouderwetse slee. De reden hiervoor was dat deze zwaarder was en de honden sneller moe zijn. De ranger was nog bezig met haar verhaal maar de honden wisten al wat er ging komen want ze gingen door het dolle heen.

Het hostel in Denali was erg huiselijk en gezellig. Nadeel was dat je blijkbaar zelf eten had mee moeten nemen want er was geen winkel te bekennen. Deze 3 dagen waren erg duur en ook heb ik om voedsel moeten bedelen. :D. Al dat junk food; snickers, cake etc. om de dag door te komen heeft me doen aankomen:D. Gelukkig bedekt al die winterkleding het. Eenmaal in de bewoonde wereld ga ik gewoon sla en zoete aardappel eten en het water loopt me in de mond als ik er aan denk.

Liefs angela

Reacties

Reacties

Karen

He Angela,

Zo raar is het niet hoor om bepaalde honden neit te moeten. Ik vind honden ook geweldig, maar dan wel vanaf formaat middelgroot tot groot. Kleine honden heb ik niets mee. Op het moment dat een beetje kat groter is, dan moet je ophouden.

Mooi om die honden van de hondenslee te bekijken.

Veel plezier.

Liefs Karen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active