AngelaCanada.reismee.nl

Dag 2 (31 aug, vrijdag) en 3 (1 sept zaterdag) in Juneau

Om geld te besparen en tijd te doden ben ik met de plaatselijk bus naar Mendenhall Glacier gegaan. Op deze manier zie je veel van de stad en de omgeving. Het nadeel is dat je 3 mijl moet lopen naar de visitorscentre en de glacier. Met gepaste tred begon ik aan de wandeling en ik was net 100 mtr op weg toen wederom zo'n stomme beer de straat over stak. Dolgelukkig (scheet bagger) trok ik de conclusie dat dit keer de beer maar het veld moest ruimen:D. Je kan wel nagaan hoe snel ik liep. Hahahahaha

Bij de glacier heb je een rivier met daaroverheen een boardwalk. In augustus is deze rivier vol met zalm. Rond augustus verzamelen de beren zich hier om zich vol te eten aan zalm. 's Ochtends helaas geen beren of zalm.

D.m.v. een andere boardwalk had je allerlei uitzichtpunten op de glacier. Deze was erg mooi en pal ernaast was een hele grote waterval. Heb denk ik 25 foto's gemaakt van dezelfde waterval en glacier vanuit allerlei hoeken:D. Het visitorsinformation center stelde niet zo heel veel voor. Ben nog naar een film over de glacier geweest. Heb geen idee meer wat ik er van vond:D. Weet wel dat ik deze heb afgekeken. Hahahha

Voordat ik weer terug ging naar de bus ben ik wederom langs Steep Creek (boardwalk) gelopen en dit keer zag ik een stekelvarken (een heel stuk groter dan die in Nld) in een boom zitten.

Terwijl ik de stekelvarken op de foto aan het zetten was hoorde ik met luid gekraak en lawaai een beer met 2 cubs aan komen lopen. Supermooi en heb heel veel foto's gemaakt! Ik stond op de boardwalk en dat was 1,5 mtr verhoogd van de grond, dus kon de beer rustig bekijken. De beer trok zich niks van alle mensen aan en heeft een aantal keer door rivier gelopen. Supergaaf om te zien.

De rest van de dag ben ik door het centrum gelopen en heb allerlei foto's gemaakt. Zo lag gisteren het Nederlandse cruiseship de Zaandam in de haven en vandaag de Volendam.

Ook dit plaatsje mikt op de Russen want het is hier net als in Skagway, ze verkopen bont en juwelen.

Ze hebben hier en legende over een bulterriër genaamd Patsy Ann. Patsy Ann was doof vanaf geboorte en voelde aan wanneer een schip de haven zou aan doen maar wist ook het juiste dok te kiezen. Wanneer een schip op halve mijl van de haven was dan ging Patsy Ann naar de haven om aan het dok te liggen. Bij één gebeurtenis verzamelden alle bezoekers zich op een dok om te wachten op een schip. De hond bestudeerde mensen, draaide zich na een lang moment om en ging aan een ander dok liggen waar het schip aanmeerde. Tegenwoordig is de hond al lang overleden maar ligt ze als een bronzen beeld op het dok om iedere boot te begroeten.

Het schijnt dat wanneer je door het dorp loopt en per abuis een beer tegen komt, je niet al te verbaast moet reageren. Ongeveer één keer per week ziet met een beer. Vaak is dit wel tijdens schemering of nacht.

Zaterdag 1 september

Vandaag stond mijn geweldige trip op de planning. Ik zou beren kijken op Admiralty Island, een vlucht maken over de glaciers en gaan whale watchen. Om 08.30 was ik mijn spullen aan het pakken en werd de reis geannuleerd, vanwege het weer. Ik snapte er niks van!!!! Tja wat moest ik nu de hele dag doen? Ben als een kip zonder kop begonnen met het rondrennen naar mogelijk berenexcursies. Uiteindelijk ben ik alweer gaan whale watchen. Reden; het was uber-cheap, want ik kreeg 30 dollar korting toen ik zei dat ik in het hostel verbleef. Deze organisatie deed het wel grappig en heb me helemaal klem gegeten aan kaas met crackers:D. Minstens de helft van de schaal was voor mij:D. Er waren enkele tientonners aan boord en die konden echt geen kaas meer gebruiken!!!! Ahhahahahahahahha

Maar goed; tot 2 keer toe is een walvis uit het water gesprongen en stond ik met mijn harses compleet de andere kant op te kijken. Bloody ....!! Later op de dag hoorde ik nog van een kamergenoot dat zij de ochtendtour hadden gedaan en zij hadden dus gezien hoe walvissen aan het jagen waren. Super mooie foto's en ga ze gewoon toevoegen aan mijn fotoalbum. Het was een hele mooie trip en ja het weer begon snel minder te worden. Snap alleen nog steeds niet waarom mijn trip geannuleerd werd, want de float planes vlogen nog de hele dag?! Heb in ieder geval mijn geld terug. Altijd fijn. Heb voor de rest in de bibliotheek gezeten om warm te worden en te wachten tot dit rare hostel om 17.00 weer open ging. 's Avonds spullen pakken en morgen op naar Fairbanks.

Liefs angela

Reacties

Reacties

mamsie

Dag lief kind van mij,

Per toeval lees ik je blog dus weer... leuk al die dingen die je gezien hebt, lijkt me toch wel heel raar om daar een mama-beer met haar kindjes te zien lopen! Wat een geluksvogel ben je toch (ook al weet ik dat je liever in andere dingen geluk wil hebben...). En was de kaas een beetje te pruimen of was het oranje gekleurde kaas? Echt iets voor jou om de beslissing voor de tientonners te maken dat ze al genoeg kaas gehad hebben:D! Lieverd, mamsie is nog druk, heb net demo-training gehad, wil nog ff naar de winkel en vanavond hebben we de openingsavond van het nieuwe seizoen...

Veel plezier nog en doe voorzichtig...

Love ya, mamsie

Karen

He Angela,

Gaaf hoor al die beren die je gezien hebt. Al met al heb je al flink wat gezien.
Veel plezier nog.

LIefs Karen

Joyce Kars

Haai Berenkijker,

Het blijft dus nog steeds bijzonder om beren te zien.
Mensen die mijn fotoalbum kijken hoor ik dikwijls zeggen wow die beren lopen gewoon los! en dan moet ik toch wel lachen......

Groet uit het berenloze Wezep

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active