AngelaCanada.reismee.nl

Het begin van mijn reis; Whitehorse

Op Zondag 26 augustus was mijn laatste dag in de candyshop. Als ze plek voor me hebben wanneer ik terug kom dan kan ik daar meteen aan de slag. Of ik dat wil is een 2de. De gehele week was ik de uren al aan het aftellen voordat mijn laatste dag er op zou zijn. Helaas kon ik geen één keer eerder weg of een extra dag vrij nemen. Met het afscheid nemen van mijn collega's wouden ze per se me omhelzen. Hmmm ik denk dat ze me toch meer gaan missen dan ik dacht. 's Maandags nog ff mijn loonstrookje opgehaald en de laatste dingen op mijn kamer gedaan. Ook dat moest ik na ongeveer 5 maanden op zeggen. Tegen vijfen ging mijn vlucht met stop-over in Vancouver naar Whitehorse. Eenmaal in Whitehorse kon ik een taxi delen met een oudere vrouw van Victoria Island naar het hostel Beezkneeze hostel. Ik weet zeker dat dit de eerste keer is dat ik in een kamer verbleef die te klein was voor het aantal mensen dat er in moesten slapen. Op zich vind ik dat niet erg maar wel voor die prijs. Om 21.45 was ik in het hostel en ben meteen gaan slapen.

Dinsdag 28/8/2012

Toen ik vertrok uit Banff scheen het zonnetje en was het ongeveer 26 graden. Hemels!
Het regende in Whitehorse, was winderig en als toppertje was het maar 7 graden. Gevoelsmatig nog kouder. 's Ochtends heb ik uren rondgelopen en ben ik weer begonnen met mijn brood met pindakaas. Er zijn ontzettend veel beelden en kunstwerken in Whitehorse, en heb er enkele op de foto gezeten. Ben nog naar 'World largest fishladder' gelopen. Deze is 366 mtr lang en 15 mtr hoog. De bedoeling van dit is om ervoor te zorgen dat de zalm in deze rivier voorbij de 'drainage system' kan. Mijn timing was verkeerd want er was geen zalm te bekennen.

Na deze wandeling door de regen ben ik naar het hostel gegaan om me langdurig te douchen, een warme maaltijd en één liter thee naar binnen te krijgen. Hierna had ik het ongeveer 10 minuten warm:D. Hups op naar de SS Klondike. Kon het nog kouder worden? Ja want het begon nog harder te waaien. Had het die dacht echt zwaar, omdat mijn lichaam geen kans had om aan de kou te wennen. De SS Klondike was de grootste 'sternwheeler' (wat dat ook mag betekenen) op de Yukon river en is gebouwd in 1929. In 1936 zonk dit schip en werd de volgende winter herbouwt . De SS Klondike weergeeft een tijd dat Whitehorse als groot transport middelpunt voor de gehele regio functioneerde. Zo nam deze mijnwerkers, families, en iedereen mee die maar gebruik wou maken van de Gold Rush. Goed he?! Gestolen van internet, want ik wist het niet meer:D.

Na deze self guided tour ben ik naar het hostel gegaan om op te warmen; wederom een douche en thee. En ik was vastbesloten om niet meer naar buiten te gaan hahahahaah!!! Ik kukkelde voor een klein dutje tegen 18.00 al in slaap:D.

Wat een leven!

Reacties

Reacties

Karen

Hoi Angela,

Balen van het weer. Maar zo te horen zorg je wel goed voor jezelf. Hopelijk kan je in Alaska precies die 42 zondagen meepakken ;-)

Liefs Karen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active