AngelaCanada.reismee.nl

Juneau donderdag 30 augustus 2012

Om vanuit Skagway naar Haines te gaan kun je met de weg, wat een kleine omweg is van zo'n ongeveer 361 mile. Of je neemt een express ferry (30 minuten) of je neemt de gewone ferry. Juneau is eigenlijk door middel van land, dus autoweg, niet te bereiken. De expressferry is bijna 2 keer zo duur als de gewone maar het maakt het helemaal goed in tijd. Het bracht me van A naar B en was ook een soort van excursie. Voor deze tijd van het jaar was het ongewoon dat er nog zo veel sneeuw op de bergtoppen lag, maar er was een record van 37 feet gevallen. Ook scheen deze dag volop het zonnetje wat helemaal een uniqum was. Juneau is namelijk de regenhoofdstad van Alaska. De gemiddelde aantal zonnige dagen voor een heel jaar voor deze plaats is: 42 dagen!!!!! Emigreren zou ik zeggen.

Haines was de eerste stop onderweg en het stadje lag tegen de bergen aan en het was gewoon een 'postcard'. Zo zo mooi. De hele route was gewoon mooi. Besneeuwde bergen hier, een gletsjer daar en ook nog eens groen. Nog zeeleeuwen gespot en een beer met een jong langs een rivier. Mijn 4,8 x zoom is toch niet denderend genoeg :D. Overigens met het volk dat 55+ en ouder is, hoef je geen medelijden te hebben. Gisteren met de treintocht en vandaag met de ferry, ik de enige die 'jong' was. Ze waren allemaal 55+. Het antieke paar dat naast mij zat op de ferry kon met pijn en moeite in de benen komen. Elke keer als er iets moois te zien was hobbelde ik naar buiten en heb ik maar foto's voor hun genomen met hun camera. Dit was de makkelijkste oplossing voor ons beiden.

Juist toen de ferry net ging draaien om de aanlegplaats in te gaan, dacht ik dat ik een stel kajakkers zag, maar vond ze wel erg zwart:D. hahahaah Bleek gewoon een walvisstaart te zijn van een walvis die naar beneden dook! Ben zo'n beetje de enige die het zag en aangezien een walvis meteen 10 minuten tot langer onder water kan verblijven denk ik dat mijn reisgenoten me chuma loca vonden:D.

In Juneau centrum heb ik de ouderen gedag gezegd en ben ik naar mijn hostel gelopen. Het blijkt dat Juneau nogal steile straten heeft!? Pfff heb me de benen uit mijn lichaam gelopen. Kon er de eerste 5 minuten hartelijk om lachen en de overige 20 minuten lag ik aan de beademing:D.

Hostels in Alaska zijn apart. Ten eerste het zijn gewoon gezinswoningen met heel veel stapelbedden waar je in verblijft. En dit hostel van vandaag kost maar 12 dollar per avond maar je kan kiezen welk klusje je wilt doen; toilet schrobben, stofzuigen, dweilen, keuken schoonmaken etc. Ben 's middags over de boulevard gelopen, heb mezelf op een ijsje getrakteerd en heb boodschappen gedaan. Het leven van een backpacker kan zo saai zijn. 's Avonds was mijn klus; bovenverdieping stofzuigen. De stofzuigers zijn een beetje zoals de dyson. De hele stofzuiger heb je voor je en dat duw je aan. Heb ongeveer 5 keer per abuis op het snoer gestaan waardoor ik rare sprongen maakte. Morgen ga ik een ander klusje uitkiezen!!!!!

Eén van mijn hostelgenoten was tijdelijk in Juneau voor de tandarts. Hij praatte nogal moeilijk, dus ik zal hem wel raar aan hebben gekeken, want hij legde uit dat hij 100 mile moest reizen voor een tandarts:D. Vandaar zijn bezoek aan Juneau.

Liefs angela

Reacties

Reacties

Miranda Broks

Je benen uit je lichaam gelopen, waarom komt mij dit bekend voor? :P... Kan nie wachten tot je volgende blog.. xxxxx

Mamsie

Mijn allerliefste schatteboutje,

Het leek zekers wel of je met je moeder op stap was... krakkemikkig en moeite met opstaan enz. enz... je hebt je engelenvleugels verdiend omdat je de bejaardensoos geholpen hebt :D! Ik weet wel zeker dat je hier niet blijft ;-)...

Heel apart dat je klusjes kan doen in het hostel, gelukkig kan jij heel goed met doekjes en sop en stofzuiger overweg, en als je verblijf daardoor goedkoper is hou je des te meer centen over om uit te geven aan leuke dingen... een win win situatie!

Blij te horen dat de omgeving zo mooi is, ik zie het wel op de foto's! Enne, kajakkers of een walvis... wie ziet het verschil, ik in ieder geval niet :D!

Geniet van alles en verwen me niet teveel met zoveel verhalen op je blog...

Dikke knuffel en love ya, mamsie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active