AngelaCanada.reismee.nl

Doggy days of Summer 23 augustus

Ik mis mijn hond en het knuffelen met mijn hond. Dus afgelopen weekend zat ik de krant te lezen (is gratis:D) en het bleek dat Snowy owl Tours in Canmore doggy days of summer houd. Het komt erop neer dat je 47 dollar betaald en je 1,5 uur honden knuffelt, aait etc.

Moest vanochtend eerst met de bus richting Canmore naar hun kantoor en vanuit daar door de gids naar de kennel gereden. In totaal hebben ze ongeveer 170 honden. Onze gids heeft nog wel het één en ander verteld maar ik was natuurlijk meteen afgeleid. Het was vandaag stralend weer wat wel scheelt, want niemand zit erop te wachten om 170 natte, stinkende honden te aaien:D. We begonnen bij 'girls bottom' gevolgd door 'girls top' en mbt de mannen net andersom. 85% van de honden wou graag dat je ze ging aaien. Dit gaven ze aan door te blaffen, maar voornamelijk door te joelen/ janken en speels te grommen. Onze begeleider heeft een siberische husky aangewezen, en hijzelf bezit een hond die voor 98% wolf is. Helaas was deze er vandaag niet want in de zomer verblijft de hond bij zijn moeder. Het merendeel van de honden had gewoon blauwe ogen of een blauw en een bruin oog. Heel apart om te zien.

In de zomer omdat het warm weer is en de honden geen beweging krijgen eten ze 180 pond aan droogvoer en in de winter 1100 pond 'vies' voer. ( organen, rauw vlees etc) Weet alleen niet meer of het per week of per maand was. De teefjes en mannetjes hadden allebei een gebied waar er honden waren die niks van mensen wouden weten. Deze honden waren heel schichtig aan hun ketting of verbleven in hun groene hok. Deze organisatie neemt veel verwaarloosde en mishandelde honden in hun roedel. Hij zei vooraf dat je wel aan de hond kon merken of deze geaaid wou worden.

Hij wist elke hond bij naam te noemen en ze waren allemaal hartstikke blij om hem te zien. Hij kon ook zo bijzonderheden noemen en als het aan hem lag praatte hij de hele dag over honden. Er waren 2 zusjes die hun hokken naast elkaar hadden. Ze waren ooit uit elkaar gehaald, maar ze vermagerden omdat ze niet meer aten. 2 Andere zusjes zitten in de zomer in een hok met zaagsel, want eerst had één van de zusters stenen gegeten en daarna de ander. Kosten van de operatie 5000 dollar per keer. Dat is dus een 1 keer en nooit weer:D.

En helaas helaas het moet gezegd worden; teefjes overtreffen de mannen in de dogsledding wereld.:D. De aanvoerder van een dogsledding team is niet bulky, maar heeft de brains en vaak is dat toch een vrouw. Misschien dat mannen te druk bezig zijn met hun team te imponeren, maar het is een man die dit toe gaf:D.

Ook hebben ze een fokprogramma:Chinook is een hele grote hond in een aparte kennel, omdat hij anders loopt te donderstralen. Ze wouden Chinook koppelen aan een voor hem uitgekozen teefje (goede genen etc). Wat ze dus doen is hun in een hok stoppen en de volgende ochtend zien ze wel wat er gebeurd is. Ook hier is het teefje de baas; De volgende ochtend zat Chinook namelijk bedekt met bloed nog steeds zeer verliefd naar het teefje te kijken! Wat had het teefje gedaan? Die wou niks van hem weten en heeft hem 37 hechtingen bezorgd. You go girl hahahahahahahahahahh!!!!

Als afsluiter hadden ze 3 hokken met daarin puppies. Ow my god puppies!!!!!!!!!!!!!!!!!! Need I say more:D.

Groetjes Angela

Ps als je een hond hebt waar het in zijn bloed zit om 100 km per dag te rennen en deze loopt lke keer weg dan kun je het als volgt bekijken; de hond is niet weggelopen maar denkt serieus dat zijn eigenaar met slee achter hem aan rent.:

Karen

He Angela,

Klinkt gaaf zeg. In de winter in Finland ben ik ook op zo'n farm geweest. Die man kon toen ook al zo veel en lang over zijn honden praten.
En ik heb toen daadwerkelijk in een slee gezeten en 10 km met de honden gereden. Wat een energie hebben die beesten. Ze vinden het ook helemaal geweldig om met die slee achter zich aan te rennen. Als je zoiets nog in Alaska kan doen moet je het zeker doen!

Veel plezier.

Liefs Karen

mamsie

Darling child,

Dat van dat teefje die Chinook die hechtingen heeft bezorgd, en dan nog verliefd naar haar kijken... GEWELDIG!!! Of mag ik dat niet zeggen? Ik zie je stuiteren van blijdschap bij het zien van die puppies! Je smolt natuurlijk helemaal en kon waarschijnlijk ook niets zinnigs meer uitbrengen... geeft niks, dat effect hebben puppies nou eenmaal op jou ;-)...

Tja, idd het is maar hoe je het bekijkt... hond denkt dat het baasje met slee achter hem aan rent... SUPER!!!

Take care & love ya, mamsie

Miranda Broks

Buddy,

Leuk Puppies :) Leuke fotoos ook, geniet er van :)

Anja

GAAF! :-)

Joyce Kars

Ola Angela,
Geweldig al die gemiste knuffels met Bailey heb je dus in één keer goed kunnen maken :D
Moet geweldig zijn geweest!

Groetjes Joyce