AngelaCanada.reismee.nl

Calgary en Drumhellar 9/8/2012

Donderdag 9/8 ben ik samen met Cindy en haar vriendje richting Calgary vertrokken. Vandaag stond op de planning; ‘shop until you drop'. De laatste keer dat ik fatsoenlijk gewinkeld heb was in Nederland, dus ik heb 2 topjes, 1 jeans en een trendy haarband met allerlei kraaltjes gekocht. Kon natuurlijk ook niet te veel kopen, want dat betekend meeslepen. Al met al hebben we 6 uur gewinkeld.

's Avonds zijn we uit eten geweest bij een Italiaans restaurant en daarna reden we meteen door naar Drumhellar waar we om 23.00 aankwamen voor onze overnachting. In Drumhellar vind je het Royal Tyrrell Museum. Dit museum staat bekend om 's werelds grootste collectie complete dinosaurusskeletten. Aangezien mijn 1ste beroepskeuze op 10 jarige leeftijd archeoloog was, moest en zou ik dit zien. (Later kwam ik er achter hoe lang je ervoor naar school moest en toen haakte ik al snel af:D.) Voor zo'n saai en klein stadje is het museum echt gigantisch mooi en groot. Heb er uren rondgeslenterd. Zo werkte het personeel achter glazen wanden maar ook in bijvoorbeeld open ruimtes. Zodoende kon je exact zien wat ze deden en kon je vragen stellen. Buiten was er een korte wandeling waarbij ik na 5 minuten al giga-voorover op mijn smoel ging. Mijn knieschijf was de landingsplaats:D. Na 2 weken is deze nog blauw. Nog naar Horsethief- en Horseshoe Canyon gereden, wat wel grappig was om gezien te hebben.

Het is wel bizar want zodra je Calgary voorbij bent is de omgeving zo plat als een pannenkoek, in tegenstelling tot Banff. Gevolgd door 2 mini canyons:D. Nog langs Little Church Canyon gereden. Dit is een kerk die daadwerkelijk gebruikt word en waar maximaal 6 personen tegelijk in kunnen. Klinkt ideaal in mijn oren:D. Daarna begon de 3,5 uur terug richting Banff. Nog een stop in Walmart in Calgary:D en toen begon ik het rijden behoorlijk zat te worden en zat ik de km's af te tellen:D. Kon de grond wel kussen toen ik weer in Banff aankwam:d. Al met al toch 2 zeer geslaagde dagen.

Groetjes Angela

Reacties

Reacties

Karen

Hoi Angela,

Leuk uitstapje heb je nog gemaakt. Even weg van de snoepwinkel, haha. Waar je nu dan helemaal weg bent. Ik hoop dat Alaska goed bevalt.

Liefs Karen

mamsie

Sweetie Pie,

Kan me nog wel herinneren dat je archeoloog wilde worden... dus je hebt zeker weten genoten van de 'skeletten'! Hoe toch met jou... landen op je knieen, ik zie het voor me en heb de slappe lach... 'k weet dat dat niet zo aardig is maar kan er niets aan doen! En... wederom super om je verhaal weer te lezen!!!

Love ya, mamsie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active