AngelaCanada.reismee.nl

Dag 17 Tofino, dag 18 Victoria en dag 19 Victoria

Dag 17 Tofino 23/6/2012

's Ochtends konden we nog steeds gebruik maken van onze parkenpas, want deze was 24 uur geldig vanaf aankoop. Het laatste wat nog over was van het Pacific Rim National Park is Schooner Trail. Deze wandeling was 1 km lang en leidde wederom door een regenwoud. Deze wandeling was zo veel keren mooier dan die van gisteren:D. We kwamen uit bij een strand en we hadden de tijd zo uitgekiend dat we te maken hadden met eb oftewel mud flats. Hierdoor kon je naar de andere eilandjes lopen, waar soms nog geen 50 meter tussen zat. Ook kon je heel veel rotsen zien die normaal gesproken onder water zouden zitten.

Tot onze grote verassing zag je gewoon allerlei zeeleven op de rotsen. Eén van die dingen op de rotsen waren; zeesterren!! We hebben hele grote paarse en oranje op de foto gezet. Allebei vonden we het zo fascinerend dat we daar 1,5 uur aan het rondhuppelen waren.

Door het Visitor information Centre werd ook de plaatselijke markt aangeprezen. Wat ze er niet bij vermelden was dat het bestond uit 6 kraampjes:D. Dan maar ruim 1 uur lunchen om de tijd te doden, want om 13.30 zouden we op walvisexcursie gaan.

Dit keer gingen we op zoek naar de grijze walvis. Onderweg zagen we een hele schattige zeeotter. Deze beestjes liggen vaak op hun rug te dobberen bij de eilandjes, zo superschattig. Heb één keer de rug en één keer de buik van een grijze walvis gezien. That's it! Om de teleurstelling enigszins goed te maken hebben we nog wel foto's van zeehonden gemaakt. Ik moest en zou een foto van een grijze walvis op de foto hebben dus heb ik er één gemaakt van een bladzijde uit een boek dat aan boord lag. Helaas weet ik niet wat ik gedaan heb, want mijn SD kaartje was de volgende dag helemaal leeg! Gelukkig cq toevallig had ik daar alleen de foto's van deze dag op staan.

Dag 18 Victoria 24/6/2012

Vandaag was de enige keer dat we ruim 160 km over dezelfde weg moesten rijden om bij de volgende bestemming te komen. Onze enige 2 stops voor vandaag waren Chemainus en Tim Hortons. In de jaren '80 zou Chemainus bijna van de kaart verdwijnen omdat de lokale houtzagerij dicht ging. Daarom hebben ze aan schilders gevraagd om 33 muurschilderingen op de muren van het centrum te maken. A Voila, probleem verholpen want nu trekt het allerlei toeristen aan:D. Tim Hortons is hier mucho mucho grando dan Starbucks:D. Als je de lekkernijen daar ook ziet snap je wel waarom:D. En Timmie heeft ook heerlijke ijscoupes. Joyce en ik hadden vandaag weer een shot nodig. Het weer was echt prachtig en alles zat ons mee totdat we midden in het centrum van Victoria vast zaten in de file. Juist vandaag hadden ze iets met fietsers georganiseerd in het centrum, dus stonden we 75 minuten vast in de file. WHYYYYYY!!!!! In Victoria zijn we nog wezen souverniershoppen want Joyce kan natuurlijk niet met lege handen thuis komen.

Dag 19 Victoria 25/6/2012

Vandaag om 10.00 hadden Joyce en ik alweer een walvisexcursie. Deze excursie was veel beter dan Tofino. De gids vertelde ons heel veel en ja we hebben orka's op de foto kunnen zetten, dus missie geslaagd! Orka's zijn geweldige beesten en staan op nummer 1 van de 'foodchain', kortom zij zijn voor niemand voedsel:D. Om deze orka's te zien zijn we gewoon even in Amerika in San Juan geweest. Prachtig mooi landschap met witte bergen op de achtergrond:D. Na de excursie moest Joyce knopen doorhakken ivm souverniers. Ze kan natuurlijk niet het thuisfront teleurstellen:D. Onze lunch bestond uit wafels, yummie. Joyce had er één met vers fruit en yoghurtijs en ik ging natuurlijk voor chocola en banaan, wederom een fotomoment waardig:D. 's avonds nog een afscheidsetentje bij Denny's gehad; 2 heerlijke burgers en als toetje wederom naar Timmie. Hahahahah zodra Joyce weg is vliegen de kilo's eraf! Moet eerlijk zeggen dat ik Banff en mijn vast ritueel wel mis. Kan niet wachten op aardappels en bonen in tomatensaus hahahahahahahhaha. De rest van de avond werd besteed aan het proppen van te veel spullen in Joyce haar koffer:D.

Karen

He Angela,

Gelukkig maar dat je nog een 2e excursie had waar je meer gezien hebt. En je kaartje niet raar van ging doen ;-)

Liefs Karen

mamsie

Schatjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee,

Wat een verhaal, orka's heb toevallig een kaartje gehad van je met een orka erop, MOOI... en die heb je in het echt gezien... you lucky woman :-)! Tja, een mens heeft regelmaat nodig en dat is toch wel prettig. Het is wel leuk om een tijdje rond te reizen maar volgens mij wordt je dat op een gegeven moment beu?! Liflafjes eten gaat ook tegenstaan en het is niet gek dat je zin hebt in aardappels... eet smakelijk!!!

Take care & love ya, mamsie