AngelaCanada.reismee.nl

Dag 5 Banff, maandag 11/6/2012

Vandaag naar Banff!!!! Jippie!!! Omdat dit een zeer drukke dag zou worden zijn we om 06.45 al opgestaan. Ahum vakantie. In het Mount Revelstoke National Park was onze eerste stop bij de Giant Cedars; een korte wandeling langs 800 jaar oude cederbomen. Hun aanwezigheid is het bewijs van de grote hoeveelheid neerslag op de Selkirk Mountains. (dat je het even weet) Onze 2de stop was bij Skunk Cabbage; dit was een boardwalk, schijnbaar eten beren dit graag.

Daarna door naar Glacier National Park. Hier valt ontzettend veel sneeuw wat onze foto's bewijst. Er lag nu in juni nog steeds sneeuw en Joyce en ik hadden ontzettend veel lol met het maken van de foto's. Roger's Pass is een gedeelte van de Trans Canada Highway en onderdeel van Glacier National Park; deze highway bestaat pas sinds 1962. Vandaag gingen we ook van Pacific Time naar Mountain Time en onze horloges moesten een uur voorruit.

Vandaag is een parken dag want de volgende was Yoho National Park. We zijn bij de 'natural bridge' gestopt. De kleur van het water was mooier dan de brug. Emerald Lake was het volgende, ook hiervan was de kleur legendarisch, maar deze was wel 'leuk'. Er is tegenwoordig veel voor nodig om mij te overtuigen:D. Pas na deze laatste 2 stops kon je een parkenpas kopen, wat wij officieel wel nodig hadden. Maar waarom zouden we er één achteraf kopen als er toch geen controle is; Canadese logicaJ.

Geloof het of niet onze 4de park voor vandaag; Banff National Park. In Canada is het wel zo dat de rit door het en naar het park al een heel groot stuk van het uitzicht is. Ben je in overige landen overal stops met bordjes gewend, dan valt Canada heel erg tegen. Waarschijnlijk komt dit omdat eigenlijk alles wel mooi is en dan zou het één bordenparadijs worden. Er zijn langs de weg ook niet zo heel veel 'viewpoints'. In dit park hebben we Moraine Lake op de foto gezet. Dit is mijn absolute hoogtepunt voor vandaag, it was jawdropping. De kleur van het meer is zo mooi dat de Canadezen het besloten om het op de achterkant van een 20 dollar biljet te zetten. Lake Louise was het volgende fotomoment. Het schijnt het meest gefotografeerd meer in Canada te zijn, vanwege de Victoria Gletsjer op de achtergrond en de smaragd kleur. Ik kan het me niet meer herinneren, dus zo veel indruk heeft het gemaakt.

Waren de voorgaande dagen een beetje saai, waardoor we dingen moesten zoeken om bezig te blijven, deze dag was wel een beetje overkill. Maar het mooiste komt nog want toen we gingen inchecken bij ons hotel in Banff. Het bleek dat we verbleven in het Mount Royal hotel! Dit hotel is 3 deuren verder dan de winkel waar ik werk en nog erger is dat als we aan het werk zijn en naar de wc moeten we dit hotel gebruiken om te toiletteren! Na snel een pizza achterover gedrukt te hebben zijn we ook nog eens met Brewster Gondola Sulphur Mountain op gegaan. Ow en terwijl we de pizza aan het eten waren kwam de Canadese acteur Adam Bach binnen gewandeld met zijn vrienden. Hij speelde onder andere in de films Windtalkers, Cowboy and Aliens en Flags of our Fathers. Het weer was bijna de hele dag zo ontzettend mooi, met geen wolkje aan de lucht, dat wij de gok niet wouden nemen om de volgende dag te gaan. De gondola ging van 1583 mtr naar 2281 mtr met een stijging van 51% in 8 minuten. Ik scheet bagger!! Maar het uitzicht was de moeite waard. Waanzinnig mooi.

mamsie

Darling child,

Jij hebt ballen! Tuurlijk scheet je bagger, aangezien hoogtes voor jou iets zijn van NIET DOEN ;-)... en het is maar goed dat het uitzicht de moeite waard was! Jeetje mina, hoezo vakantie? Jullie racen van het ene naar het andere... Die sneeuw lijkt mij ontzettend leuk, hebben jullie nog een sneeuwballen gevecht gehouden?

Wel heel toevallig dat je logeert in het hotel 'naast' de snoepwinkel... nog een Yeti gezien? Je verwend ons wel hoor met update na update van je blog... keep them coming :D... Veel plezier nog en groetjes aan Joyce!

Take care... love ya, mamsie