AngelaCanada.reismee.nl

Dag 2 Whistler, dag 3 Sunpeaks en dag 4 Revelstoke

Dag 2 Whistler, vrijdag 8/6/2012

Vandaag zouden we aankomen in Whistler. Deze stad staat bekend om zijn ski gebieden en de Olympische spelen. Wanneer er geen sneeuw ligt is er ook heel weinig te doen en het ligt op 2 uur rijden van Vancouver. Om deze reden besloten we om vandaag grotendeels in Vancouver door te brengen. 's Ochtends kwam Vancouver zijn belofte alweer na en hoosde het alweer:D. De ochtend hebben we benut om enkele attracties op de foto te zetten; Canada Place en Gastown, en souveniershoppen. We hebben onder andere 6 cupcakes gekocht want 6 was goedkoper dan 2;D. Beiden hadden we 3 stuks, dus 1 voor moi en 2 voor mijn meervoudige persoonlijkheden:D. Ze waren erg schattig en mooi (zie foto). 's Middags naar Capilano Suspension Bridge geweest. Dat is een brug op 70 meter hoogte en deze is 137 meter lang. In hetzelfde park kon je hoog tussen de bomen lopen en op de skywalk. Ik heb vandaag weer voor het eerste gereden sinds 3 maanden. Nog enkele stops waren; Horshoe Bay and Shannon Falls. Rond 18.00 kwamen we aan in Whistler. Hierdoor hadden we alleen tijd om heerlijk uit eten te gaan bij de Spaghetti Factory. Mijn indruk van Whistler is dat je echt kan zien dat het een miljoeneninjectie qua dollars heeft gehad ivm de Olympische spelen van ik meen 2010. Alles zag er picobello en nieuw uit.

Dag 3 Sunpeaks, zaterdag 9/6//2012

's Ochtends (ontzettend vroeg) nog enkele foto's van Whistler gemaakt. Onze reis voor vandaag was 6 uur rijden naar Sun Peaks. De eerste helft van de reis reden we door gigantisch mooie landschappen. Terwijl ik aan het rijden was had ik in ene oogcontact met een dom ogend wezen langs de kant van de weg. Het duurde een volle tel voor ik door had wat het was; een berencub! Hij was net zo verbaasd als wij. Natuurlijk boven op de rem, in zijn achteruit, want er moest een foto van gemaakt worden. Joyce in haar roze t-shirt er op af gerend. Blijkbaar schrok hij nogal van het roze gevaarte wat op hem afstormde want hij ging er 'tijdelijk' van door. Godzijdank was hij lui, want na 5 passen stopte hij al en konden we foto's maken. De 2de helft van de reis was een stuk saaier en het landschap was een stuk vlakker. Waarom we in hemelsnaam in Sun Peaks moesten overnachten dat mag Joost weten want je kon door het 'dorp' in 3 minuten lopen en alles behalve een chocolatier was gewoon dicht. Blijkbaar begint hier het toeristenseizoen zo'n beetje vanaf 15 juni. We waren blij dat er 5 moviechannels waren :D.

Dag 4 Revelstoke, zondag 10/6/2012

Onze eerste stop was Paul's Lake. Laat het nu net prachtig weer zijn dus ik kon eindelijk mijn korte broek weer eens aan. We hebben heerlijk in het zonnetje aan de waterkant gezeten. 's Middags hebben we in Kamloops geluncht en gewinkeld. Ik werd los gelaten in Walmart en werd helemaal mesjogge. We begonnen met een mandje, wat al snel werd geruild voor een winkelkar. Joyce die liep glimlachend en hoofdschuddend achter me aan want het was de hele tijd 'ow my god it's so cheap' en hup daar ging het weer in de kar. Alles was minstens de helft van de prijs of 1/3 van de prijs in Banff, dus ik moest wel groots boodschappen doen:D Veel van de stops onderweg trokken ons niet zo, maar Craigellachie was ontzettend leuk. We waren er maar 10 minuten maar toch moesten we deze historische plek ook even aandoen. Op 7 maart 1885 werd door één van de presidenten van de Canadian Pacific spoorweg de laatste spijker in het spoor geslagen, waardoor Canada van Oost tot West werd verbonden. Hiervoor was 4900 kilometer staal nodig. Joyce wou graag nog bij een ghosttown in Three Vally Gap stoppen. Dit was een gerestaureerd mijnstadje met 20 gebouwen uit de 20ste eeuw. Heel erg cliché, maar we hebben ons kapot gelachen. Er was namelijk een nep begraafplaats met een open, schuin staande lijkenkist. Hier moest natuurlijk gebruik van worden gemaakt. We waren tijdelijk een stel gezond lijkende lijken:D. Hoe luguber:D. Ons hotel voor die avond was ontzettend poepiesjiek! We hebben van alles foto's gemaakt. Wat ook in de krant mag is dat ik deze dag eindelijk na 2 mislukte pogingen met de greyhound Revelstoke heb bereikt. Weet ik eindelijk hoe deze omgeving er uit ziet!

Groetjes Angela

Reacties

Reacties

Karen

He Angela,

Wat naar dat je 3 muffins moest eten ipv 1. Het zal wel een hele opgave zijn geweest ;-)

En eindelijk Revelstroke gehaald! Maar daar moest je dan wel zelf voor rijden.

Heel veel plezier nog.

Liefs Karen

mamsie

Sweetie Pie,

Oh, heerlijk zoals je schrijft! Heb het gevoel dat ik van een afstandje naar je aan het kijken ben ;-)! Kan me goed voorstellen dat de winkel je tijdelijk van je verstand heeft beroofd... wat mandje... een kar of liever een aanhangwagen voor al m'n boodschappen, je wist vast ook niet welke kant je eerst op moest... kind toch, mamsie zit met een grote grijns op haar gezicht op de bank! Ben blij dat jullie het leuk hebben, maar ik begin je te missen... en dat kan niet want ik heb nog zo'n kleine 8 maanden te gaan :D! Iig leuk dat er foto's zijn die ga ik zo dus bekijken en natuurlijk ook kwijlen bij het zien van die schattig en oh zo heerlijke cupcakes!

Take care & love ya, mamsie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active