AngelaCanada.reismee.nl

Richting Vancouver

Voordat ik Joyce zou ontmoeten in Vancouver ben ik richting Calgary gegaan. Calgary is een leuke stad en heb er heel veel gelopen en gewinkeld. Op dag 2 wou ik eigenlijk richting Drumhellar (een park met veel skeletten van dinosaurus), maar de tour werd gecanceld vanwege te weinig deelnemers. Nog getracht een huurauto te huren, maar dat geintje zou me 130 dollar kosten en dat was me toch echt iets te duur. In plaats daarvan ben ik naar Fort Calgary gegaan, waar ik meer heb geleerd over de eerste settelers in Calgary en de Royal Canadian Mountain Police. Beiden zijn ongeveer in 1875 al ontstaan en Calgary was eerst een 'outpost' voor de Royal Canadian Mountain Police, zodoende is Calgary ontstaan.. Ben 's middags nog naar MIB 3 geweest en dat is een leuke film.

Omdat de eerste keer met greyhound richting Banff zo'n geweldige ervaring was besloot ik om het gewoon nog een keer te doen. Ja hoor, hoeveel pech kun je hebben? Behoorlijk wat; want ik vertrok om 23.30 richting Vancouver en omstreeks 3.00 's nachts en wederom bij Golden (vlakbij Revelstoke) was er alweer een 'mudslide'. Ergens had ik het vermoeden al wel omdat toen we uit Calgary vertrokken het ongeloofelijk hoosde en niet even maar uren. Tot 6.00 's ochtends bij een busstop gewacht en toen werd duidelijk dat de weg pas zo worden vrijgegeven om 18.00 's avonds mits er niet een volgende 'mudslide' zou plaatsvinden. Die kans op nog een 'mudslide' achtte ik heel groot. Hup, weer tot 12.00 's middags met een omweg richting Calgary gegaan en omdat ik een deadline had heb ik gevraagd of ik via Edmonton aka 'de omweg' richting Vancouver kon. Ja, hoor dat kon en om 13.00 vertrok ik en de volgende dag om 13.00 kwam ik aan. Dus wederom zo'n 37 uur in de bus gezeten; HEERLIJK. En natuurlijk houd Vancouver zijn belofte en regende het. Het is altijd of regen of sneeuw.

Als een regelrechte speedy gonzales met de tram naar het vliegveld gehaast waar ik om 13.55 kwam binnen denderen en Joyce haar vliegtuig landde om 14.00. Echt onwijs veel geluk gehad dat de 'deadline' behaald was hahahahha. Al met al moest ik een uur wachten voordat zij door de douane was, en het weerzien was hartstikke leuk! Nee, er zijn geen tranen gevloeid:D. Rond 16.30 waren we in ons hotel en konden we nog snel Stanley Park in Vancouver onveilig maken. Daar hebben we ff rondgelopen en vele foto's gemaakt. We lagen er al vroeg in, want na 2 nachten doorgebracht te hebben op een stoel was ik erg blij met een bed.

Reacties

Reacties

Karen

Hoi Angela,

Wat leuk om weer een verhaal van je te lezen.
Wat een ellende met de bus zeg. Je hebt er wel flink wat pech mee gehad.
Gelukkig is het allemaal goed gekomen.

Heel veel plezier.

Liefs Karen

Mamsie

Sweetie Pie,

Jeetje, dat is toch ook wat... zo lang in een bus zitt? Ga zelfs niet proberen om me dat voor te stellen ;-)! Maar ongetwijfeld zul je wel een boel mooie dingen gezien hebbe, in de shops en de omgeving... Heb jij even geluk gehad dat je op tijd op het vliegveld was! Leuk om even een update hier te lezen en nu ga je heerlijk genieten samen met Joyce van jullie tour... Wordt nu toch wel heel nieuwsgierig naar de foto's die er gemaakt zijn... maar je weet dat ik een geduldig mens ben... Veel plezier, en rij voorzichtig... heb gehoord dat als je te hard rijdt en op de bon geslingerd wordt heel veel centjes kost!

Take care & love ya, mamsie.

Mamsie

BTW, let maar niet op mijn taalfouten... ik moet niet proberen 'blind' te typen :D!

Nathalie Dercks

Wat heerlijk dat jullie nu even lekker samen vakantie gaan houden. Ik benijd jullie echt heel erg. En hoop dat jullie mooi weer zullen hebben tijdens jullie rondreis. In gedachten reis ik mee, me de foto's herinnerend uit de reisgids die je me nog had laten zien.

Ben zelf ook altijd erg blij met mijn bed. Echt iets om dankbaar voor te zijn!!

Heel veel liefs en knuffels en blijf zo mooi schrijven. Wie weet wordt je nog wel een wereldberoemde (reis)verhalenschrijfster......

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active