AngelaCanada.reismee.nl

Mijn plan.

Er is maar één ding dat ik deze keer te zeggen heb over de snoepwinkel, en dat is dat ik naar alle waarschijnlijkheid nu al een gaatje heb in mijn rechterkies. Normaal kan ik mezelf aardig beheersen, maar met alle dagelijkse verleidingen, zit ik of ga ik heel snel met de gebakken peren zitten. :D

Hoe gaat mijn jaar er uit zien. Het is niet echt spectaculair om een jaar vooruit te plannen en niet echt de backpackers manier om de wereld te zien, maar 'who cares'. Er zijn bepaalde dingen die ik gewoon 'gezien' wil hebben, en die dingen moeten gewoon vooruit gepland worden.

In juni komt een vriendin van me over en gaan we samen dmv een vast reisschema door British Colombia reizen. Wat gaan we onder andere ontdekken; Vancouver, Whistler, Banff National Park, Jasper National Park en van Prince Rupert met de ferry naar Vancouver Island. Enkele excursies; boottocht Lake Minnewanka, Colombia Glacier, Inside Passage en walvisexursies. Er is kortom heel veel moois te zien en te weinig woorden om het te beschrijven. Nog een bijkomend voordeel van deze tijdelijk onderbreking van mijn werk in de snoepwinkel is dat mijn tanden 3 weken lang kunnen herstellen van al dat zoete gekauw!: D Nadat mijn vriendin weer naar Nederland is vertrokken, keer ik wederom terug naar Banff om nog eens 2 maanden voor mijn lieftallige baas te werken.

Eind augustus word het pas echt druk. Niet alleen moet ik een smoes verzinnen om voortijdig bij mijn huidige baas te vertrekken (en hopelijk met behoud van een bonus), maar ook gaan we reizen, reizen, reizen en geloof het of niet; reizen.

Eind augustus vlieg ik naar Whitehorse, Canada. Vanuit daar ga ik dmv één van de meest spectaculaire treintochten richting Skagway, Alaska. Vanuit Skagway ga ik met de ferry naar Juneau. Hier kun je naar Mendenhall Glacier en vanuit hier zijn er talloze opties om beren in het wild te zien. Ik zou zo graag de shot willen hebben van een beer die wilde zalm probeert te vangen. Van Juneau vlieg ik naar Fairbanks, waar ik onder andere de 'north pole' wil bezoeken. Jaaahaaa deze plek bestaat echt!!!! Zal de kerstman gedag zeggen: D. Vanuit Fairbanks ga ik met de trein naar één van de mooiste nationale parken ter wereld; Denali National Park, om hierna weer verder te reizen naar Anchorage.

Na 2 weken Alaska vlieg ik vanuit Anchorage naar de oostkust van Canada, namelijk Toronto. Hier heb ik dmv Moose network een tour geboekt die me langs Montreal, Quebec, Ottawa, Mt Tremblant, Algonquin Park en de Niagara falls brengt. Je moet Moose network zien als een reisorganisatie voor backpackers. De buschauffeur is je gids, en hij/zij verteld onderweg talloze feiten en verhalen, brengt je van A naar B en de rest van de dag kun je zelf uitmaken wat je wilt doen. Er zijn talloze stopmomenten voor foto's, wandeltochten, white water rafting, bungee jumping, skydiving, kayaking, horseback riding etc. Alleen die laatste 2 zou ik overwegen:D! Adrenalinejunkie?? Ik denk het niet!! De foto's (waar ik en jullie helaas tot eind september op moeten wachten) zullen voor zichzelf spreken.

Na de oostkust pak ik de trein om naar het midden van Canada te reizen, en daarvandaan recht omhoog naar Churchill. Deze plek is alleen te bereiken dmv de trein of een vliegtuig. Wat is hier te zien? Nou ijsberen in het wild, temperaturen die we hopelijk nooit in Nederland zullen mee maken en dogsledding. Gewoon geweldig om een keer meegemaakt te hebben.

Na dit alles is het halverwege of eind oktober en keer ik weer terug naar Banff of Jasper voor een baan. Het enige wat ik nu nog wil leren is skiën. En wie weet wat het leven voor mij in petto heeft als ik nog geld over heb. Misschien dat ik na al die kou wel een goedkoop enkeltje naar een warm resort kan boeken:D.

liefs angela

Reacties

Reacties

Mama

Darling daughter,

Ik dacht: 'Doe nog ff een rondje internet en klik uit gewoonte op je -reis mee blog- et voila, wederom een update over je verblijf in Canada... Nou, dat is een heel druk schema met al die mooie dingen die je gaat zien, sluit je maar alvast aan bij een groepje japanners want die staan erom bekend dat ze overal, en dan bedoel ik ook overal foto's van maken. Mama wil heel veel foto's zien :-)! Hoe ga jij dat doen met die kou? En hoeveel kleren moet je wel niet aantrekken om het niet koud te hebben? Skien is leuk, dat heeft je moeder in een ver, ver verleden ook een keer gedaan, en was natuurlijk een leuke ervaring... meer op je reet liggen dan op de latten staan maar... heb wel lol gehad! Dat moet je echt doen... met een beetje verbeeldingskracht zie je jezelf al op de piste in je strakke roze skipak :-)... hmmm, nu plaag ik je, zal ik niet weer doen. Fijn he, dat Joyce gauw komt, kun je eindelijk voor even de snoepwinkel en Yeti ontvluchten, en voor Joyce is het ook goed dat ze er even tussenuit kan! Geniet er maar van! En dat enkeltje boek je gewoon naar de Hortensiastraat... mama-beer zet de kachel wel op sub- tropisch : D!

Take care & love ya, mamsie.

Miranda Broks

Angela, gewoon 3 keer per dag je tanden poetsen ;). Leuk om weer een verhaal van je te lezen en ook leuk dat we via de mail contact hebben :)

Je bent nog een hoop van plan heel veel plezier nog daar :) En een hoop fotoos maken want ik ben heel erg benieuwd. XXXX je BUDDY ;)

Karen

He Angela,

Er staat genoeg op de planning zo te horen. Zorg ervoor dat je de Niagara watervallen ook vanaf de Amerikaanse zijde te zien krijgt. Dat ziet er wat spectaculairder uit dan vanaf de Canadese zijde.

En wat betreft de kerstman zal ik je toch moeten teleurstellen. Daar ben ik in december dichter bij in de buurt gekomen, dan jij dit jaar zal doen. De kerstman woont namelijk in Finland ;-)

Heel erg veel plezier. Maar dat zal wel lukken zo te horen. Geniet ervan.

Liefs Karen

Nathalie Dercks

Ziet er bijzonder aantrekkelijk uit wat je allemaal gaat zien. Krijg er reiskriebels van maar ga natuurlijk nergens naartoe....Fijn dat je het leuk lijkt te hebben maar waarom ben je toch in godsnaam in een snoepwinkel gaan werken!! Hartstikke ongezond.....Volgende keer werken in een Wellness resort, kom je in ieder geval weer in balans (denk ik). Liefs Nathalie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active