AngelaCanada.reismee.nl

Hoe gaat het er werkelijk aan toe in een snoepwinkel

Ik ben nu ongeveer 3 weken aan het werk in de snoepwinkel en het gaat goed. Paulette, de vreselijke yeti (lees bazin) zit meestal beneden in haar kantoor. Af en toe komt ze onder haar steen vandaan gekropen om ons te vereren met haar gezelschap hahahaha. Nee, serieus ze is wel ok (als ze slaapt). Ze is gewoon verscheidene keren teleurgesteld door mensen, heeft bepaalde dingen mee gemaakt en is gewoon typisch zo'n persoon die al jaren hetzelfde werk doet en gewoon wil dat alles op haar manier gaat. Zo werkt het nou eenmaal niet en ze maakt het zichzelf erg moeilijk. Hier in Banff heeft ze een bepaalde 'reputatie', waardoor mensen niet eens komen solliciteren. Van 2 van mijn collega's verloopt hun visum of reizen verder, 2 andere collega's werken in de zomer altijd voor Japanse touroperators en die zijn er van de zomer dus ook niet, en de 2 andere meiden zie ik ook nog niet blijven. Kortom karma, ze moet ongeveer nog 4 man aan personeel krijgen en compleet hebben ingewerkt voor de zomer, dat is de drukste tijd van het jaar.

Heb je altijd al afgevraagd hoe het werkt in een snoepwinkel? Hier volgen een aantal dingen:

1. Op de grond gevallen snoep, drop of bonbons word gewoon opgeraapt, afgeveegd en gebruikt voor de verkoop.
  2. Fudge wat over de datum is, word in stukken gesneden en gewoon verkocht.
  3. Verpakkingen die over de datum zijn:
  4. Van sommige kun je de houdbaarheidsdatum met een 'goedje' weg vegen
  5. Kun je het niet weg vegen dan verkoop je het gewoon tegen een lagere prijs
  6. Producten mbt tot feestdagen worden 2 jaar na dato nog steeds getracht te worden verkocht tegen gewone prijzen
  7. Bonbons moet elke avond bedekt worden, nee hoor, ziet het er stoffig uit; na verloop van tijd gewoon afstoffen met een schilderskwast

Verder heb je in Canada echt het gevoel alsof je terug gaat in de tijd. Mijn loon krijg ik dmv een cheque die je bij de bank moet innen. De meeste winkels (uitzonderingen grote winkelketens) werken nog met een ouderwets systeem. Mijn kamergenoot 'schrijft' kassabonnen als ze iets verkoopt. Wij stickeren alles met een prijspistool. Hallo mensen; nog nooit van een barcode gehoord?! Het is zo omslachtig.

Voor de rest houdt het me van de straat.

Het is hier met regelmaat prachtig zonnig weer gevolgd door nog steeds sneeuw. Meestal sneeuwt het hier nog om de dag. Blijkbaar staat Banff bekend om zijn langst durende skiseizoen. Banff is ook bekend als 'STD' capitol van Canada, ja je leest het goed SOA's en aids. Wat het allemaal goed maakt is wanneer ik s ochtends met mijn duffe harses de deur uit stap om naar het werk te gaan en bijna over bambi struikel die net zo verbaasd is als ik. Momenteel zijn ze in de achtertuin van het hostel aan het grazen.

Groetjes Angela

Karen

He Angela,

Het komt er dus eigenlijk op neer dat je straks bijna te slecht om te branden kan zijn, maar dat je toch mag blijven omdat ze anders helemaal geen personeel heeft, haha.
Geniet in ieder geval van de dingen die we hier in Nederland niet hebben.

Veel succes,

Liefs Karen

Carola

He Angela!

Super om je verhalen te lezen van je avontuur. Je schrijft leuk! Ik sla de snoepwinkel voortaan wel ff over..... ;-)
Geniet ervan, straks zal Yeti je nog smeken om te blijven!! x

miranda b

Dat wordt dus minder snoepen :).. leuk weer wat van je te horen. hoer gaat t ook allemaal zijn gangetje heb laatst weer over de marine gedroomd :'(.. Kan niet wachten op de blog. dikke kus

Bert K

Hey Angela,

Leuk om op de hoogte te blijven van je reis en respect voor je levendige schrijfwijze. Welke snoepavonturen beleef je nog meer behalve werken?

Enjoy,

Groetjes,
Bert

Nathalie Dercks

Hi Angela,

Ik geniet van je verhalen. Ga zo door! Kun je goed van de snoep afblijven?

Liefs Nathalie

Macella

Goed voor de lijn je werkwijze van een snoepwinkel haha. Voor mij voorlopig geen snoepwinkel :-).
Ben benieuwd naar je volgende verhaal. Geniet van al het moois!
Hoeveel dagen werk je nu eigenlijk per week?
Groetjes Macella

Carla

Lieverd, heb altijd veel plezier bij het lezen van je belevenissen in Banff. Komt er al gauw een vervolg? Of ben je gewoon 7 dagen per week aan het werk, dat is toch ook niet meer van deze tijd net als dat sticker/prijs pistool?

Hugs & kisses, mama