AngelaCanada.reismee.nl

Candyshop

Canadese werkgevers zijn gewoon zeer irritant! Het is onoverkomelijk dat ik Australië en Canada niet met elkaar ga vergelijken. Ik probeer het zoveel mogelijk weg te drukken, maar dat helpt niet altijd. Er zijn bijvoorbeeld genoeg banen waar je 'meteen' aan de slag kunt en ze onmiddellijk personeel nodig hebben. Deze vind je in kranten, hostels, internet of simpelweg een bordje bij het raam 'help wanted'. Naar het Canadees vertaald houd dat in dat wanneer je een sollicitatiebrief plus CV opstuurt dat je nooit wat van ze hoort. Iedereen raad je aan om gewoon 'binnen te lopen' met je CV. Heel apart maar daardoor krijg je wel een baan en meestal ben je 1 week later aan de bak.

Dus zodoende donderdag 8 maart bij Welch Chocolates binnen gelopen en ik kon maandag beginnen. In Australië kun je meestal de volgende dag beginnen en verwachten ze dat je minstens 6-8 weken blijft. In Canada kennen ze het concept 'work & travel' niet helemaal. Zij verwachten dat je hele seizoenen blijft. Bijvoorbeeld van april tot en met oktober, dat vinden zij ideaal. De backpackers natuurlijk niet, want het weer in Canada is eigenlijk alleen goed in die maanden, tenzij je natuurlijk hier heen gaat om alleen maar te skiën e.d. Daarom denk ik dat 9 van de 10 backpackers gewoon liegt en halverwege opstapt. Hahahahhaha the basterds!

Ik heb bij mijn bazin meteen eerlijk opgebiecht (ze had nogal priemende ogen:D) dat in juni een vriendin overkomt en dat ik dan ging reizen voor 3 a 4 weken. Ze gaf me ahum 'the benefit of the doubt' (ahum idem hahahah), zolang ik maar voor het weekend van 1 juli terug zou zijn. Toevallig ben ik dat, maar anders ging ik het ook echt niet op biechten.

Maandag 12 maart: Mijn eerste dag bij de snoepjeswinkel. Gelijk waanzinnig uitgekafferd, ik was niet snel genoeg hahahahahahah. Moest namelijk 25 gram drop wegen en dat in een zakje doen. Echt baanbrekend. Blijkbaar kreeg ik tijdens de preek een glazige blik in mijn ogen of trok ik (voor mijn moeder zeer bekend) mijn linkerwenkbrauw omhoog. Dit hielp niet en dus begon ze over iets anders te kafferen. Yeah whatever:D. Als mensen tegen me beginnen te zeuren dan gaan mijn hersenen gewoon op een andere modus over: hmmm wat heb ik nodig van de winkel, ah brood en als het helemaal vervelend word denk ik gewoon aan Jensen Achkles en dan hoef ik alleen op te passen dat ik niet ga glimlachen. Yumyum:D. Wat je moet snappen is: backpackers hebben werk nodig, maar de werkgevers hebben personeel nodig. En Banff is typische zo'n dorp waar toeristen toch wel naar toe komen, vanwege de Rocky's, dat ze niet echt aardig hoeven te zijn.

Hmmm niet echt een succesvolle start, maar ik geef het een week. Misschien komt het door de preek, maar tegen woensdag had ik gewelddadige neigingen tegenover de 'easterbunny'. Je weet wel die mooie die je bij de bakker kunt kopen. We hadden ze namelijk die dag binnen gekregen. Elke keer als ik er één vast had of langs één liep wou ik deze easterbunny fijnknijpen, schoppen of gewoon slaan! Dat smerige blije gezichtje hahahahahahahahhah!!!!

Tegen donderdag had ik zoiets van wat bezield me in godsnaam om in een snoepwinkel te gaan werken. Jellybeans, haribo snoepjes, Turkish Delight, fudge en al die smerige toffees geen enkel probleem, maar chocolade! Als ik de chocoladevitrine ook moet bijvullen dan begint het in mijn hoofd al: 1 bonbon voor de vitrine, 1 voor Angela, 1 bonbon voor de vitrine, en dan moet ik gaan overschakelen voor ik begin te kwijlen. Hahahahah Er is me medegedeeld dat je maar 1 ding mag eten, maar ik zou zeggen: stuur me de rekening maar want hahahahahahha ben me toch aan het kauwen:D.

Tegen vrijdag had ik het gevoel dat ik in Disney World werkte. Aan elke klant moet gevraagd worden of we hem ergens mee kunnen helpen. Kortom als een klant met lege handen de winkel verlaat, dan doe ik volgens de baas mijn werk niet goed. Volgens mij ligt het dan aan je assortiment:D. Tegen de tijd dat die arme klant de winkel rond is geweest hebben 4 medewerkers aan hem gevraagd of ze hem ergens mee van dienst kunnen zijn. Moet ook overdreven vriendelijk en vrolijk zijn, kortom het Disney gevoel. Doei, doei, loonsverhoging denk ik.

Mijn eerste week viel wel mee en ook niet echt tegen. Werk is werk en geld is geld. En ik heb momenteel beiden nodig. Let wel; na week één ben ik de dagen al aan het afstrepen:D

Groetjes Angela

Reacties

Reacties

Macella

Werken in een candyshop!! Liever vieze vingers van de chocolade dan van de aarde :-)
En misschien moet je gewoon een keer zo n easterbunny meenemen en alle agressie erop los laten. Meteen de eerste dag al zeuren tsss.
Maar wel fijn zo snel werk hopelijk wordt het binnenkort toch leuker. Verdient het wel een beetje leuk?
Leuk weer wat van je gehoord te hebben!

Groetjes Macella

c_thumann@hotmail.com

Sweetie Pie, oh ik zie je staan met die wazige blik en wenkbrauw omhoop... kostelijk gewoon! Adoeh, en dan de paashaas, die kan er toch ook niets aan doen dat 'ie altijd blij is ;-)? Wees zelf blij dat je niet als paashaas verkleed in de winkel hoeft te staan :D! Oei, het wordt wel heel lastig als je aan Dean gaat denken, je gaat dan niet alleen glimlachen... volgens mij begin je dan nog harder te kwijlen dan bij het bijvullen van de chocola in de vitrine!!! Ik lees het al, je hebt het gewoonweg hartstikke zwaar daar in die snoepwinkel! Maar je bent goed getraind in : 'blik op oneindig en verstand op nul'. De boss-lady is er toch niet de hele dag bij? Dan kun je iig ontspannen en je gedachten de vrije loop laten terwijl je de vitrines bijvult en dromen dat je op een tropisch eiland zit met Dean... yum yum...

Take care & love ya, mamsie

Miranda broks

Heej heej,

geweldig weer dat verhaal ik moet meteen denken aan de tijd in de hut dat we samen zaten te zeiken over alles en nog wat :). Daar zijn boogschutters nou éénmaal goed in.
Ben je ook nog een beetje aan het sporten want als je al die chocolade eet ;)

Nou meid geniet ervan, het kan altijd erger he dat weet je ;)

Gr Miranda

Karen

He Angela,

Wat doe je jezelf aan? Werken in een plaats met chocola voor het grijpen. Oh, oh...
Vermaak je je wel goed in je vrije tijd? Dat zal vast wel met de Rocky's om de hoek.
Probeer er wel van te genieten he. Een jaar is zo voorbij!

Heel veel plezier en succes.

Liefs Karen

Joyce th

XD ga helemaal stuk hier van het lachen! DE wenkbrauw, zie het al helemaal voor me! hahaha! Zijn de Canadese mannen nog wat of ben je er nog niet lang genoeg om dat te kunnen beoordelen?? Groetjessss uit Amsterdam! X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active