AngelaCanada.reismee.nl

Freakin Vancouver.

Allemaal hartstikke bedankt voor jullie reacties. Heb ze met een glimlach op mijn gezicht gelezen en zoals de meeste van jullie wel weten: ik vergeet vaak terug te reageren. Hahahhaahha zo typisch ik! Als ik het lees denk ik: 'ow moet ff reageren', gevolgd door: 'nee, morgen heb ik meer tijd' en dan sta ik in de lift of iets dergelijks en denk ik: 'shit, weer niet gereageerd'. Voor je het weet is het een week of twee later en heb ik zoiets van: laat maar:D

Vancouver kort samengevat:

  • Maandag: 's middags regen
  • Dinsdag: sneeuw
  • Woensdag: regen
  • Donderdagochtend: regen, 's middags de zon
  • Vrijdag: verassing, alweer regen!

Eén en al ellende met het weer. Ik zou er bijna depressief van worden. Wanneer het regent kun je eigenlijk niet veel dingen doen of bekijken. Ik had naar het museum gekund of kunnen winkelen, maar in beiden had ik niet veel zin. Ben de hele week bezig geweest met het vertalen van mijn CV naar het engels, en heb een aantal sollicitatiebrieven in het engels geschreven. Omdat ik met een organisatie reis, waaronder het swap kantoor, kan ik in hun kantoor gratis gebruik maken van internet en ze kijken mijn vertalingen na. Dat was wel nodig! Donderdags had ik mijn oriëntatiepresentatie, hierin werden al belangrijke dingen die je tegen zou kunnen komen aangehaald, enkele dingen:

  • Heb nu een sim only gekocht. In Nederland geld één tarief, in Canada niet. Vancouver is bijvoorbeeld British Colombia en Calgery is Alberta. Bel je tussen deze steden dan valt dit onder 'long distance'en ben je dus meer geld kwijt. Ook is het zo dat als iemand jou belt, ook jij er geld voor moet betalen en niet alleen degene die opbelt.
  • Heb een bankrekening bij CIBC geopend. Per maand moet ik $3,90 betalen en daarvoor mag ik in een maand maar liefst 10 keer pinnen. Kom ik daarboven, betaal ik extra. Er word geen verschil gemaakt in contant geld pinnen of in een winkel iets kopen. Kom ik daarboven dan betaal ik extra. Als ik bij een andere Canadese bank geld opneem betaal ik $1,50 extra per transactie.

Bovenstaande zorgt ervoor dat je 2 keer na gaat denken. Alles om de kosten te besparen.

Enkele dingen die me zijn opgevallen in Vancouver:

  1. Het weer is net zo beroerd als in Nederland.
  2. Heb nog nooit zoveel kleine en grote honden in jasjes of truien gezien:D.
  3. Er zijn ontzettend veel bedelaars. Allemaal vragen ze om geld, een tweede kans of werk. Denk dat ik er al met al wel elke dag tussen de 5 a 10 heb gezien.

Kortom ik moet maken dat ik weg kom:D. Ben nooit zo'n liefhebber van de grote steden geweest, dus het ideale excuus om pleitte te gaan.

Adios!

Reacties

Reacties

Karen

Hoi Angela,

Tja, het is wat in de grote stad. Maar wel een stad met prachtig uitzicht zeg.
Wil het een beetje vlotten met het solliciteren? Veel succes en hopelijk vind je een baan buiten de stad.

Groeten Karen

mamsie

Angelaaaaa,

Daarom wonen wij ook in een dorp :-)... nee hoor, grapje... de manier van reageren van jou komt me erg bekend voor! Alleen de zon gaat voor niets op, voorlopig dan. Enjoy... knuffels van het thuisfront!

Mamsie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active