AngelaCanada.reismee.nl

Cancun, dinsdag 2 oktober

Pffff vandaag een beetje misselijk opgestaan. Heb eerst een liter water achterover gegooid en toen getracht ontbijt te eten. Met getracht bedoel ik dat ik met de eerste hap erachter kwam dat ik uitgehongerd was en dus meer pannenkoeken moest maken:D.

Het regende en het kwam met bakken uit de lucht. Heb de hele dag bij het hostel rondgehangen (letterlijk in een hangmat) en gekletst met David. David is 34, komt uit de UK en is een echte wereldreiziger. Hij is van de UK door Europa, Tsjechië, Mongolië, Rusland en Azië gereden met zijn jeep en dat was zijn eerste reis. Dit is zijn 2de lange reis van 16 maanden en hij is van Alaska, Canada en Amerika gereden en nu resteert hem zuid Amerika nog. Hij werkt 2 jaar lang en spaart dan alles wat hij heeft en gaat dan weer reizen. Heb aan hem gevraagd wat hij deed, laten we wel zijn, veel sparen zit er niet in als je voor de post of Appie Heijn werkt. Meneer is ingenieur. Aahaa!

Ik sprak nog meer mensen met al hun reisplannen en dat is heel interessant met als nadeel dat het reisvirus bij mij ook weer begint te kriebelen. Ik heb bijvoorbeeld nog 40 jaar de tijd om te werken, waarom zou ik dan niet nog even genieten. Op dit moment wil ik niet eens terug naar Canada.

Op de hoek zitten allerlei vaag ogende eettentjes, maar volgens het hostel moet het eten heel goed zijn. Ben 's avonds met een aantal anderen daar wezen eten. Nee, ik kan nog steeds geen Spaans dus ik heb op een gegeven moment er maar één woord uitgegooid: vegetariana! Dat klonk Spaans (vind ik) en ze begreep wat ik bedoel want ik kreeg eten:D. Het was een soort van platte compacte pannenkoek met ei en spinazie erin. Geen idee wat het was, maar het was voedsel. Als toetje heb ik een masssnogwattes gehad. Ze maken een vers dun wafeltje voor je en dan kan je kiezen wat je er in wilt; Philadelphia, pindakaas, jam of nutella. Tja nutella is de keus hé:D en ze smeren er dikke lagen op; heerlijk!

Had nog een hele dikke zuigzoen in mijn nek. Vroeg een Mexicaan of ik gestoken was door een mug! Heb geantwoord dat het een hele grote en dikke mug was! Lelijke beesten!!! Ik en de anderen lagen helemaal in een deuk:D.

's Avonds verveelde ik me dus ik heb met David ice age 4 gekeken. Ice age is awesome!!!

Cancun woensdag 3 oktober

Om 06.00 opgestaan want ik ging vandaag naar Tulum. De regen kwam nog steeds met bakken uit de lucht. Op sommige plekken in de stad dreigden het al over de stoepranden heen te komen. Mijn bestemming voor vandaag is Tulum. Dit is een Mayastad wat op een 12 mtr hoge klif ligt aan het strand. Op de kaartjes ziet het er altijd onwijs mooi uit, maar ik vond het niet veel aan. Ook dreigde het de hele tijd te gaan regenen, wat ook niet hielp.

De gids vertelde me dat ik ook mee kon richting Coba. Aangezien de ochtend al karig was heb ik het aanbod met 2 handen aangepakt. Lunch was geweldig, heb onwijs lekker gegeten; taco's, pasta en aardappelsalade. Wat een combinatie:D.

Coba is nog niet zo heel lang geleden ontdekt en heel veel moet nog uitgegraven worden. Alle resten liggen verspreid over een heel groot terrein, wat je met de fiets moet verkennen. Wederom was ik blij met mijn legging onder mijn rok:D! Het gevoel wat Coba me gaf was 'raiders of the lost ark'. Heel veel was nog verstopt tussen de bomen. Heb onwijs genoten! Als laatste toppertje kon je een piramide beklimmen met 130 treden van ongeveer 42 meter hoog. Nu de vakantie achter de rug is kan ik zeggen dat één vrouw eraf is gekukeld en is overleden. De gids zei al tegen me: een pizza is hier sneller dan de ambulance, dus niet vallen!

Ben als een aapje op 4 benen naar boven geklauterd. Ik weet van eerdere ervaringen dat omhoog geen probleem is, maar naar beneden is zwaar k*t. Ben zijwaarts, me vastklampend aan dat ene touw in het midden, naar beneden gegaan. De terugweg duurde 3 keer zo lang, maar ik heb het gehaald. Ik kreeg applaus toen ik beneden stond, misschien omdat ik ook een vreugdedansje deed:D. Hoogtes zijn niet mijn ding.

Zat samen met een ouder echtpaar uit Ierland op deze tour. Hele lieve mensen. Eén kind van hun was gemigreerd naar Australië en één naar Canada. Ze hadden het er erg zwaar mee.

Aan het einde van Coba ben ik nog even naar de wc gegaan ter voorbereiding van de terugreis en toen stond die man al klaar met een ijsje. Hij was trots op me dat ik toch naar boven was gegaan en ik had het ijsje wel verdiend zei hij. Zo lief!!!!!!!

Was tegen achten weer in het hostel en de 2 jongens hadden nog op me gewacht voor het avondeten. De honger had het toch gewonnen, en ik zat alleen brood te kanen van de supermarkt.

Heb 's avonds heerlijk gechilled in de hangmat. Toyboy hield me gezelschap en we lagen heerlijk romantisch naast elkaar met de handjes vast te zwengelen. Uiteindelijk hebben we maar een hangmat gedeeld, want dat was makkelijker. Misschien had ik al die jaren een hangmat naar de kroeg moeten slepen ipv mijn goddelijke lichaam hahhahahahahaahhah!!!!

Liefs Angela

Reacties

Reacties

Mamsie

Sweetie, je bent mijn held!!!!

Love ya xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active