AngelaCanada.reismee.nl

Cancun 29 sept en Chichen Itza 30 september

Cancun, zaterdag 29 september

Ben vandaag wezen winkelen in een overdekt winkelcentrum. Om de één of andere reden dacht ik dat Mexico goedkoper zou zijn. Fout, de kleding is nog duurder dan in Canada. Het was dan ook een kort winkel gebeuren.

Het hostel is zo relaxed. Ze hebben hangmatten en ik ben daar groot fan van. Ooit ga ik terug naar Mexico en dan koop ik er mucho!

' s Avonds speelden ze beerpong in het hostel maar ik deed daar niet aan mee. Als je de pingpongbal in 1 van de 9 bekers van de ander kreeg dan moest je drinken. Vond het er naar kijken al geniaal:D. Sommige personen begonnen groen uit te slaan.

Chichen Itza, zondag 30 september

Om 8 uur 's ochtends opgepikt om naar Chichen Itza te gaan. Mijn Spaans is behoorlijk slecht want ik spreek het de hele tijd uit als Chicken Itza.:d hahahaha Chichen Itza is een trappiramide in Yucatan wat in de 9de eeuw gebouwd is door de Maya's. Ergens in september (herfst) en ook in de lente is er een wereldbekend verschijnsel dat bekend staat als de equinox. Duizenden mensen komen hierop af. Op deze dagen vallen de schaduwen zo langs de trappen, dat het op kruipende slangen lijken. Dit verwijst naar Kukulcán, wat betekend 'gevederde slang'.

Het grappige is dat als je voor de piramide stond en je klapte, dit meerdere keren herhaald werd dmv een echo. Als je op het terrein stond waar ze altijd balspellen speelden dan was er ook een akoestisch effect. Het maakte niet uit of je nou naast elkaar stond of elk aan één kant van het speelveld, je kon op normaal geluidsniveau met elkaar praten. Je hoefde dus niet je stem te verheffen naarmate de afstand groter werd.

Pfff het was die dag zo vreselijk warm!

De 2de stop die dag was in Valladolid en dat was een 'cenote' in het Spaans. Of in het Engels een sinkhole. Gewoon een gat in de grond wat gevuld is met water waar je kunt zwemmen. Je kon er ook snorkelen, want er leefden allerlei vissen in. Heb niet gezwommen ondanks dat ik het heel graag wou, want ik wou mijn spullen niet onbewaakt achter laten. Tja, je hoeft maar 1 keertje niet op te letten.

Vanaf de Cenote zijn we ongeveer in 3 uur tijd richting Cancun gereden. Al met al een leuke dag.

Liefs Angela

Reacties

Reacties

macella

Je zal wel lekker bijgekleurd zijn in Mexico :). Ik heb toevallig gister als droomreis bij d staatsloterij bezoek aan de piramides in Mexico ingevuld. En jij doet het gewoon! Haha. Ik kon uit 10 opties kiezen alle eindcijfers. Valt het eindcijfer vd door jou gekozen reis het meest dan kom j in een loting met de anderen die hetzelfde gekozen hebben. Kortom kleine kans haha. Ik had wel 7,50! :P have fun!!

Karen

Echt even wat anders dan Canada zeg! Gaaf dat je bij die trappiramiden geweest bent.

Liefs Karen

Joyce Kars

Hoi hoi,

Je hebt de bergen en sneeuw ff ingeruild voor Pyramides en zon! Goede keus! Kan je straks weer optimaal genieten van de sneeuw......

Groetjes Joyce

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active